گلستانهای گل محمدی در نوش آباد به گل نشست

کاشان(پانا)_مجری طرح کشت گل محمدی در نوش آباد گفت: در شرایط فعلی کشور، هدر رفت حتی یک قطره آب هم جایز نیست و اگر مسوولان جهاد کشاورزی، بحران آب را باور کرده اند، باید برای تغییر الگوی کشت محصولات زراعی در هر منطقه، و افزایش آگاهی کشاورزان به طور جدی برنامه ریزی و حمایت کنند.

کد مطلب: ۸۱۰۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گلستانهای گل محمدی در نوش آباد به گل نشست

محمود ساجدی در گفت و گو با پانا کاشان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و کمبود شدید آب در کشور، گیاهانی مثل زیره، مرزنگوش و کاسنی از جمله گیاهان کم آبخواه و در عین حال با سود دهی بالا به حساب می‌آید که مزیت هایی همچون صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری و نیز اشتغال زایی مناسب را به همراه دارد .
وی با اشاره به صنایع جانبی مربوط به گل، تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید با همکاری دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، اسانس گیری و بازاریابی را با جدیت فعال کنند و برای ترویج استفاده از کالای ایرانی، مشتقات گل محمدی را جایگزین واردات انبوه لوازم آرایشی و عطرهای خارجی کند که زمینه اشتغال و منابع ارز آوری برای کشور به دنبال دارد .
ساجدی گفت: به فاصله هشت سال از آغاز طرح کشت گل محمدی، سطح زیر کشت محصول در نوش آباد از دو جریب به بیش از 65 جریب توسعه یافته است و حتی در مناطق همجوار مثل یزدل و سفید شهر نیز مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است .

به گزارش پانا، محمود ساجدی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس است که پس از بازگشت به وطن در دانشگاه کاشان شاغل به کار شد و در سال 1390 اقدام به کشت گل محمدی در منطقه کویری نوش آباد کرد و در هشت سال گذشته، نسبت به ترویج کشت جایگزین در مناطق کاشان فعالیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار