سیاست‌ها و اهداف سازمان نهضت سوادآموزی در سال97 اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی سیاست‌ها و اهداف این سازمان را در سال 97 اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۱۰۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سیاست‌ها و اهداف سازمان نهضت سوادآموزی در سال97 اعلام شد

علی باقرزاده در گفت‌وگو با پانا رویکردها،‌ اهداف و سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی را در سال 97 تشریح و اظهار کرد: در سند راهبردی و جهت‌ساز آموزش و پرورش به برنامه ریشه‌کنی بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال اشاره شده است که این موضوع امسال به عنوان یک اولویت مدنظر خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ تمرکززدایی و کاهش تصدی‌گیری، توسعه مشارکت‌های بین‌بخشی و فرابخشی، انعطاف‌پذیری در رویه‌ها و روش‌های سوادآموزی به عنوان رویکردهای مهم در سال پیش‌رو شمرده می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه اهداف این سازمان را گسترش فرصت‌های یادگیری و ارائه آموزش‌های برخوردار از کیفیت، بهبود کارآمدی و اثربخشی سازمان برای ایفای نقش و انجام ماموریت بیان کرد.

باقرزاده اشاره کرد: تسهیل فرایند جذب و آموزش بیسوادان و کم‌سوادان گروه هدف و توسعه مراکز یادگیری محلی با مشارکت دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله سیاست‌های این سازمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تقویت مشارکت بین‌بخشی و افزایش ظرفیت همکاری، موسسات غیردولتی و نهادهای بین‌المللی، تقویت نقش شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در مدیریت و نظارت بر فرایند فعالیت‌های سوادآموزی را به عنوان سیاست‌های دیگر سازمان برشمرد.

وی افزود: بهینه‌سازی سامانه‌ها و پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد، بازنگری و اصلاح برنامه درسی و برنامه ریشه‌کنی بیسوادی، تدوین نظام آموزشی بزرگسالان، اشاعه کارکردها و پیامدهای سوادآموزی در جامعه و گروه‌های مرجع را در سال 97 با جدیت دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین اضافه کرد: ساماندهی آموزش دهنده‌ها و بهبود شایستگی‌ها و توانمندی نیروی انسانی، متناسب‌سازی اهداف کمی با اعتبارات و افزایش بهره‌وری منابع و مصارف، تقویت نظارت مستقیم و غیرمستقیم بر فرایند آموزشی و مالی، بازنگری و به روزآوری ضوابط، مقررات،‌ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خاص سوادآموزی در سال 97 به عنوان سیاست‌های مهم درنظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار