استاندارخراسان رضوی خبر داد؛

رشد ۱۷ درصدی اقامت زائران طی تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

مشهد(پانا)- استاندار خراسان رضوی گفت: از 25 اسفند تا پایان روز 12 فروردین ماه در مجموع بالغ بر سه میلیون و 362 هزار نفر در اماکن اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر، خانه مسافر، کمپ ها و مدارس اسکان یافتند

کد مطلب: ۸۱۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۷ درصدی اقامت زائران طی تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

علی رضا رشیدیان،استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: به طور متوسط میزان شب خواب زائران و مسافران در استان طی نوروز امسال 3.5 شب اقامت بوده است که نسبت به همین زمان در سال قبل رشد خوبی دارد.
وی از جمله دلایل افزایش این ماندگاری را برخی اقدامات صورت گرفته در استان عنوان و ذکر کرد: برگزاری جشن های نوروزگاه در مشهد و نقاط مختلف استان اعم از شهر و روستا ، راه اندازی اتوبوس های گردشگری ، برگزاری نمایشگاه دایمی صنایع دستی و گردشگری ، فضای با نشاط در شهرها و مسیرهای استان عنوان کرد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: فقط طی این مدت بیش از 50 نوروزگاه در استان برگزار شد که خود عاملی موثر در افزایش ماندگاری زائران بود.
رشیدیان افزود: همچنین با اطلاع رسانی مناسب از ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان در این مدت دو میلیون و 600 هزار نفر نیز فقط از آثار تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.
وی ادامه داد: بر اساس آمارها در حوزه جابه جایی مسافران با ناوگان هوایی کاهش داشته ایم اما در حوزه جاده ای شاهد افزایش مسافران نوروزی هستیم .
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در این مدت حدود 11 درصد مسافران و زائران ورودی به استان با وسایط نقلیه شخصی به این خطه سفر کرده اند.
رشیدیان گفت: با وجود رشد ترددها و مسافران جاده ای خوشبختانه آمار تصادفات جاده ای منجر به فوت در استان، کاهش 12 درصدی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و زمان بازگشت از مسافران خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مطمئنه و توجه به توصیه های پلیس پایان سفر خوبی برای خود و سایر هموطنان رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار