با محوریت زباله

فعالیت صد روزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست پایان یافت

تهران (پانا) - معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه فعالیت صدروزه این معاونت با محوریت زباله به اتمام رسیده است گفته است که تالاب، آب، انرژی و آلودگی هوا محورهای فعالیت در چهارفصل ۹۷ خواهند بود.

کد مطلب: ۸۱۰۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت صد روزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست پایان یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کاوه مدنی با اشاره به اینکه امروزه حفاظت از محیط زیست به یکی از مهمترین دغدغه های بشر تبدیل شده است، اظهار کرد: یکی از جنبه های مهم آموزش وآگاهی رسانی در مسائل محیط زیستی، ضرورت فراگیر بودن جامعه مخاطب است، و از سوی دیگر پیوستگی آموزش های محیط زیستی تا حد قابل توجهی میتواند تضمین کننده اثربخشی در تغییر رفتارها با طبیعت باشد.

وی افزود: انسان به عنوان جزئی از این سیاره همانطور که نقش مهمی در تخریب زمین داشته است، با تغییر رفتار و اهمیت دادن به محیط زیست می تواند نقش ارزنده ای در حفظ زمین و ترمیم آن نیز ایفا کند.

مدنی تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در کمتر از 6 ماه از شروع کار در دولت دوازدهم، در راستای اجرای وظایف ذاتی خود مبنی بر سیاستگذاری، برنامه ریزی، و نظارت عالیه بر فرآیند اجرایی طرحها و برنامه های آموزشی، برای نخستین بار موفق به تدوین و اجرای برنامه موضوع محور با بازهی زمانی مشخص در سطوح ستادی و ملی شد.

وی ادامه داد : طرح بی زباله از تاریخ اول دی ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری با هدف ایجاد حساسیت و تقویت حس مسئولیت پذیری جامعه با شعار «از خودمان شروع کنیم» به استقبال فصل بهار رفت تا طبیعت سبز ایران در آستانه روز طبیعت (13فروردین) دچار آسیب و تخریب کمتری شود.

مدنی خاطرنشان کرد: این طرح در گام نخست دولتمردان، برنامه ریزان و مجریان طرح‌های آموزشی فرهنگی را نشانه گرفت تا با انجام اقداماتی هرچند کوچک ولی منطبق و سازگار با محیط زیست بتواند به انتقال و ترویج پیامهای محیط زیستی در جامعه پرداخته و این درک و آگاهی را بین مردم نهادینه سازد که برای داشتن محیط زیستی سالم و به دور از هرگونه آلودگی نباید منتظر تنها اقدمات بزرگ باشیم، بلکه با انجام رویدادهای کوچک اما فراگیر و هدفمند توسط تمامی سرمایه های اجتماعی، می‌توان اقدامات بزرگی را نیز رقم زد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امید است چنین طرح‌هایی با اعتمادسازی در بین تک تک افراد جامعه و جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه آنها، زمینه وفاق و همدلی دولت و مردم را برای ایجاد عزمی راسخ به منظورحفاظت از محیط زیست و طبیعت زیبای وطن مهیا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار