رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

۷۷۰ هزار هکتار سطح اراضی و باغی در اردبیل وجود دارد

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:۷۷۰ هزار هکتار سطح اراضی و باغی استانی داریم که ۲۳۵ هزار هکتار از آن آبی است.

کد مطلب: ۸۰۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۷۷۰ هزار هکتار سطح اراضی و باغی در اردبیل وجود دارد

خلیل نیکشاد درجریان بازدید از واحدهای فروش گوشت و مرغ شهرستان سرعین اظهار داشت: استان اردبیل یک استان کشوری کشاورزی محسوب می‌شود و متوسط مباحث اشتغال‌زایی در بحث کشاورزی در کشور 25 درصد است و در استان نیز نزدیک به 47 درصد است و تولید ناخالص محصولات کشاورزی در استان بیش از 150 درصد متوسط کشوری است.

وی افزود: ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی و دامی در سطح استان وجود دارد و در استان 4 میلیون واحد دامی داریم و به دنبال آن 770 هزار هکتار سطح اراضی و باغی استانی داریم که 235 هزار هکتار از آن آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مغان دیگری در شمال استان در حال تکمیل است که با اختصاص بودجه کافی و لازم در دستور کار قرار گرفته و با پیش‌بینی‌ةای انجام یافته انتظار می‌رود تا انتهای سال به این مهم دست می‌یابیم.

نیکشاد اظهار کرد: پشتیبانی تغذیه‌ای دام و تولیدات گیاه برای دام توسط بخش جهاد کشاورزی حمایت می‌شود که به منظور صیانت از دام و طیور استان که بخش اقتصادی استان را متحول می‌کند به طور حتم به دنبال آن تحول اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما از حیث تولید محصولات دامی و فرآورده‌های آن در شرایط مطلوبی قرار داریم که از جمله می‌توان به تولید محصولات کلیدی عسل و صنعت زنبورداری در تراز ملی اشاره کرد که این نشان دهنده رشد قابل توجه استان در به دست آوردن تکنولوژی در این زمینه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار