مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

موج جدید تندباد در راه اردبیل است

اردبیل (پانا)- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:‌ براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر روز پنجشنبه به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد با سرعت تند تا شدید آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۹۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
موج جدید تندباد در راه اردبیل است

علی دولتی‌مهر اظهار داشت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز پنحشنبه جوی پایدار با آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود که پدیده غالب در این مدت افزایش دما و وزش باد در بعضی ساعات است.

وی با بیان اینکه افزایش دما و وزش باد در روز پنجشنبه کاملا محسوس خواهد بود، تصریح کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد با سرعت تند تا شدید شروع و تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: از روز جمعه با تغییر جهت جریانات جوی و شمالی شدن آن ضمن کاهش نسبی دمای هوا و افزایش ابر، در برخی مناطق استان بارش باران نیز پیش‌بینی می‌شود‌ که بارش‌ها تا ظهر شنبه 11 فروردین‌ماه به صورت پراکنده و متناوب خواهد بود.

دولتی‌مهر با اشاره به وقوع تندباد در روزهای گذشته در سطح استان اردبیل بیان کرد: بیشترین سرعت این تندباد به صورت لحظه‌ای در شهرستان مشگین‌شهر رخ داده و خسارات قابل توجهی را در بخش‌های مختلف به استان وارد کرده است.

وی گفت: پیش از وقوع سامانه وزش بادهای تند تا شدید هشدارهای لازم به مردم و مسئولان داده شده و اطلاع‌سانی لازم در این زمینه انجام شده بود که انتظار می‌رود مردم و مسئولان برای موج جدید وزش باد در سطح استان نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

گفتنی است:بعلت وقوع تندبادشدید در روزهای گذشته در اردبیل اکثر پروازهای هواپیما به مقصد مشهد مقدس وتهران وبالعکس لغو شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار