نقاشی های کودکان بخشی از طبیعت درونی آنها است

ارومیه (پانا) - کارشناس ارشد روانشناسی، نقاشی های کودکان را بخشی از طبیعت درونی آن ها دانست.

کد مطلب: ۸۰۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نقاشی های کودکان بخشی از طبیعت درونی آنها است

علی بخشی قربانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: هنگامی کودکان که نقاشی می کنند مواد، مداد رنگی، الگو، اندازه و موقعیت آنچه را که می خواهند بکشند با دقت انتخاب می کنند که هر کدام نشان دهنده بعدی از درون آنهاست و می تواند اطلاعات دقیقی ارائه دهد.

وی افزود: پیشرفت نقاشی کودکان در طی یک دوره زمانی می توانند رشد فکری آنها را نشان دهد و همچنین توانایی ها و مهارت های علمی آنها را مشخص کند.

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: تحقیقات نشان می دهد کودکان در فرهنگ های مختلف نه تنها در جزئیات طراحی سبک، بلکه در استراتژی های اولیه نیز متفاوت هستند و فرهنگ، نقش اساسی در توسعه نمادهای نهادینه آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه کودکان از طریق نقاشی با افراد خانواده ارتباط برقرار می کنند، گفت: آنان از این طریق مهارت های زندگی را توسعه می دهند و حس اعتماد را ایجاد می کنند؛ درواقع نقاشی های کودکان دارای نظمی است که به توسعه مهارت های حرکتی کمک می کند.

قربانی گستردگی دیدکودک، علایق، احساساتی مانند شادی، خشم، غم و اندوه همچنین شیوه زندگی و روش های تربیتی را موثر در طراحی و نقاشی های کودکان دانست.

وی تصریح کرد: طراحی یک ارتباط مستقیم با بخش ناخودآگاه دارد و حاوی اطلاعات روانشناختی زیادی است که عمق روان کودک را می توان از طریق آن احساس کرد و کودکانی که نقاشی می کنند بچه های خوشحال تری بوده و ترس، آرزو، درد و غیره را از طریق نقاشی بیان می کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی در پایان تاکید کرد : نقاشی کودکان باید توسط متخصصین تجزیه تحلیل شود و باید توجه کرد که استراتژی های مورد استفاده در نقاشی کودکان اطلاعات زیادی در اختیار متخصصین و والدین می گذارد که منجر به حل مشکلات درونی آنان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار