در گفت و گو با پانا

وزیر فرهنگ در واکنش به لغو کنسرت‌ها: اگر فرصت حضور موسیقی فاخر گرفته شود، موسیقی مبتذل جای آن را می‌گیرد

باید زمینه حضور موسیقی فاخر در استان ها مطابق با ضوابطی که وجود دارد فراهم شود

یزد(پانا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به لغو کنسرت ها در برخی از استان های کشور گفت که موسیقی بخشی از فضای اجتماعی کشور است اما اگر آن را از فضای حیات رسمی خارج کنیم این طبیعی است که آن چه که جایگزین آن می شود نداشتن موسیقی نیست.

کد مطلب: ۸۰۹۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ در واکنش به لغو کنسرت‌ها: اگر فرصت حضور موسیقی فاخر گرفته شود، موسیقی مبتذل جای آن را می‌گیرد

عباس صالحی، در گفت و گوی اختصاصی با پانا بیان داشت: حوزه فرهنگ و هنر شاخه های متعددی دارد که یکی از شاخه های مهم آن که هویت ملی و ایرانی ما بخشی زیادی از آن را شامل می شود، حوزه زبان موسیقی است.

وی در ادامه افزود: زبان موسیقی زبان فرهنگی است که ارتباط داخل کشوری را برای ما ایجاد می کند؛ چراکه بخشی از ارتباط اقوام ما از طریق موسیقی نواحی شکل می گیرد که عملا هویت و شاخصه های قومی را با اشتراک ها و تمایز هایی که دارند به هم منتقل می کنند. در نگاهی دیگر زبان موسیقی نقطه اتصال فرهنگی ما با جهان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زبان موسیقی زبانی است که ایران را با جهان از طریق یک زبانی که ترجمه لازم ندارد به فرهنگ جهانی متصل می کند بنابراین موسیقی را نمی توان از هویت ملی و ایرانی ما جدا کرد.

صالحی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب جهت ارائه موسیقی فاخر، عنوان کرد: زمینه حضور موسیقی فاخر در سطح استان ها مطابق با ضوابطی که وجود دارد باید فراهم شود و فرصت های بیشتری را نیز آماده ساخت و موانع را رفع کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به لغو کنسرت ها در برخی از استان ها اضافه کرد: اگر ما فرصت حضور موسیقی فاخر از دست بدهیم جای آن را موسیقی های مبتذل خواهد گرفت. اینطور نیست که اگر ما جلوی موسیقی های فاخر را بگیریم موسیقی حذف شود!

وی در ادامه تاکید کرد: موسیقی بخشی از فضای اجتماعی ما است اما اگر آن را از فضای حیات رسمی خارج کنیم این طبیعی است که آن چه که جایگزین آن می شود نداشتن موسیقی نیست. در همه شهر ها و استان ها باید فرصت برای موسیقی های فاخر فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار