وزیر امور خارجه عمان بر توسعه روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد

تهران (پانا) - یوسف بن علوی وزیر امور خارجه سلطنت عمان بر لزوم رفع همه موانعی که مانع گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه عمان بر توسعه روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد

به گزارش ایرنا، بن علوی در دیدار با محمدرضا شاهرودی، سفیر ایران در مسقط برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک را یکی از راههای موثر برای توسعه همکاریهای دو کشور بر شمرد.
در این دیدار، وزیر امور خارجه سلطنت عمان از استقبال گرم مقام های کشورمان بویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اخیر به ایران ، تشکر و قدردانی و تاکید کرد؛ مذاکرات و توافقات بعمل آمده در جریان این سفر را پیگیری خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار سفر وی به ایران را سفری مهم در زمانی مناسب ارزیابی کرد و گفت: «خوشبختانه روابط سیاسی ایران با عمان در اوج قرار دارد و دو کشور در تمامی زمینه ها اعم از تعاملات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی هماهنگی بی نظیری دارند و در همین بستر روابط اقتصادی و تجاری فی مابین روند رو به رشدی را شاهد می باشد که این روند فزاینده برای فعالان اقتصادی دو کشور کاملا هویدا و محسوس است.»

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان ، اواخر اسفند ماه 96 به تهران سفر و با مقام های جمهوری اسلامی ایران از جمله دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این دیدارها علاوه بر بررسی مسایل مورد علاقه و تحولات منطقه ، در خصوص اوضاع یمن بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار