بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی

اهتمام بر اجرای ساحت‌های شش‌گانه

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با اشاره به ماموریت های این سازمان و تاکید بر تربیت مبتنی بر ساحت شش‌گانه از تغییراتی در اردوهای دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی

محمود علیگو در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد این سازمان عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی بر تربیت مبتنی بر ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین اهتمام دارد و تربیت اجتماعی یکی از تاکیدات اصلی سازمان است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی از سوی دانش آموزان شاهد بویم.

وی ادامه داد: طی حادثه زلزله کرمانشاه دانش آموزان تشکیلاتی برای کمک رسانی وارد عمل شدند علاوه بر آن توجه به مسائل زیست محیطی با اقدامات از قبیل درختکاری، تولید نهال بلوط در زاگرس و مواردی از این قبیل را تاکنون توسط دانش آموزان مشاهده کردیم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه روند فعالیت تشکیلات پیشتازان بازنگری شده است، تصریح کرد: برخی آموزه ها در فعالیت های تشکیلاتی به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده کمک می کند.

تعداد مربیان تشکیلاتی افزایش می‌یابند

علیگو ادامه داد: تشکیلات پیشتازان اکنون 800 هزار عضو دارد و در نظر داریم این اعضا به یک میلیون و 180 هزار افزایش یابد علاوه بر آن تعداد فعلی مربیان 29 هزار نفر است که امیدواریم این تعداد به 41 هزار برسد و البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مربیان تشکیلاتی لزوما مربی تربیتی نیستند.

وی درباره محدود کردن اردوهای دانش‌آموزی بیان کرد: سعی می‌کنیم در اردوها از ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنیم بنابراین اردوهای از سطح ملی به سطح استانی می‌رسند.

تهیه بسته‌های نرم افزاری ویژه دانش‌آموزان

قائم‌مقام سازمان دانش آموزی به اجرای برخی برنامه های جدید اشاره و بیان کرد: تهیه بسته آموزشی - رسانه ای را داشتیم که این مجموعه نرم افزارهای مورد نیاز دانش آموزان را در یک بسته آماده کرده است و با مجموعه بیرونی قراردادی منعقد شد تا این بسته به مبلغ بسیار کمتر از مبلغ آماده سازی در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

علیگو ادامه داد: این مجموعه نرم افزاری آموزش های مورد نیاز دانش آموزان را در اختیار آنها قرار داده و از گشت و گذار بی هدف آنها در فضای مجازی جلوگیری می‌کند.

برنامه‌های آموزشی سازمان از مدرسه آغاز می‌شود

قا‌‌ئم‌مقام سازمان دانش‌آموزی درباره فعالیت‌های آموزشی این سازمان گفت: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در فرایند جذب و آموزش دانش آموزان بدون مشکل بوده است اما الان میزان خطا کمتر از پنج درصد است و دوره آموزشی را برگزار کرده ایم و نحوه آموزش و زمان آن مشخص است در واقع نظام آموزشی ما در کف مدرسه جای پیدا کرده و تاکنون به این شکل نبوده است و الان مطمئن هستیم این موفقیت را داشتیم.

دانش‌آموزان تشکیلاتی را با مشاغل مختلف آشنا می‌کنیم

علیگو درباره فعالیت های سازمان برای دانش آموزان تشکیلاتی برای آشنایی با مشاغل مختلف عنوان کرد: در شرایط فعلی همکاری مشترکی با تامین اجتماعی داریم و در قالب بازدیدهایی دانش آموزان را با فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی آشنا می کنیم تا نسل بعدی به ساختارها اعتماد کند و با قابلیت سیستم هایش آشنا شود.

وی افزود:علاوه بر آن موضوع گردشگری کاری است که در قالب اردویی برگزار می‌شود که دانش آموز را تربیت اقتصادی و اجتماعی می کند و کار سازمان دانش آموزی با این اقدامات جذاب خواهد شد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: آماده هستیم تا با نهادها و سازمان‌های های مختلف همکاری مشترکی داشته و دانش‌آموزان را به بازدید ببریم تا ضمن تربیت دانش آموزان در ساحت‌های مختلف، آنها از ظرفیت‌های موجود نهادها و سازمان‌های ها مطلع شوند.

بودجه سازمان ۱۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

علیگو درباره وضعیت بودجه سازمان دانش‌آموزی گفت: بودجه این سازمان جز ردیف برنامه های معاونت پرورشی و مبلغی معادل 10 میلیارد تومان است و تلاش کردیم تا این مبلغ را احصا کرده تا فعالیت های روزمره پیش رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار