در حاشیه هشتمین اجلاس روز جهانی آب

وزیر نیرو: امیدواریم با کمک مردم بر مشکلات کم آبی فائق آئیم

تهران ( پانا) -  رضا اردکانیان در حاشیه هشتمین اجلاس روز جهانی آب که از دو روز پیش در ریو دو ژانیرو برزیل آغاز به کار کرده­ افزود: ایران علاوه بر مشارکت در اجلاس جهانی آب و ارائه نقطه نظرات خود با وزرای کشورهایی که در زمینه آب طرح های مشترکی دارند از جمله عراق، تاجیکستان و ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش صداوسیما وی گفت: شرکت کنندگان در هشتمین اجلاس جهانی آب در زمینه های مختلف آب باهم مذاکره می کنند و آخرین دستاوردهای خود را به بحث و بررسی می گذارند.

اردکانیان گفت: براساس گزارش های ارائه شده در این اجلاس هنوز 844 میلیون نفر از جمعیت دنیا دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و حدود 600 میلیون نفر دیگر نیز از داشتن سیستم های بهداشتی محرومند همچنین 2 میلیارد و 300 نفر فاقد دسترسی به سرویس بهداشتی هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد برای دسترسی همگان به شبکه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی سالانه 114 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که سهم دولتها 14 میلیارد دلار مشخص شده و بقیه باید از منابع غیردولتی تامین شود.

به گفته اردکانیان شرکت کنندگان در این اجلاس حدود 15 کشور در سطح روسای جمهور و نخست وزیر و 60 کشور در سطح وزرا و بیش از 30 کشور نیز در سطوح دیگر شرکت کردند و بالغ بر 30 هزار نفر به مدت یک هفته برگزاری این اجلاس به بحث و گفتگو می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار