در گفت و گو با پانا

سعیدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قاچاق بلای جان حمایت از کالای ایرانی است

امنیت ملی ما در گرو اقتصاد ما است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با هرگونه قاچاق کالا، این پدیده را بلای جان کالاهای ایرانی معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سعیدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قاچاق بلای جان حمایت از  کالای ایرانی است

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مشکلاتی که تولیدکنندگان داخلی با آنها مواجه هستند، اظهار کرد: «امروز تولیدکنندگان ما در داخل کشور با مشکلات بسیاری از قبیل برخی بی‌عدالتی‌ها، کمبود منابع، نبود حمایت، سنگ‌اندازی‌ها و... مواجه هستند.»

وی ادامه داد: «اگر می‌خواهیم تولیدکنندگان ما بتوانند با همه ظرفیت و توان خود پای در عرصه رقابت با کالاهای خارجی بگذارند و هر روز در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان ما موفق‌تر باشند، باید از آنها حمایت کنیم و باید آنها را به چشم اهرم‌ها و بازوهای حرکتی اقتصاد کشور ببینیم.»

عضو کمیسیون اقتصادی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن بیان این مطلب که «قاچاق کالا، بلای جان حمایت از کالای ایرانی است»، با تاکید بر برخورد بی‌چشم‌پوشی با هرنوع قاچاقی در کشور، خاطرنشان کرد: «بسیاری از تولید کنندگان ما در همین عید نوروز با شرمساری به منزل رفتند چون در اکثر بازارهای ما کالاهای قاچاق به وفور قابل یافت است.»

این مقام مسئول متذکر شد: «چگونه انتظار داریم تولید‌کننده ما همچنان در عرصه رقابت با نمونه‌های خارجی باقی بماند وقتی مردم و مسئولان چنان که باید و شاید به آنها بها نمی‌دهند و از کالاهای آنان استقبال نمی‌کنند. رسانه‌ها هم در این بین باید به کمک مسئولان بیایند؛ مسئولان با موانع رونق تولید داخلی بجنگند و رسانه‌ها در بخش ارتقای فرهنگ عمومی و سوق دادن مردم به سمت استفاده از کالاهای داخلی قدم بردارند.»

سعیدی یادآور شد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 97 را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند تا مسئولان بیش از پیش به فکر تولید کنندگان داخلی باشند. تولیدکنندگان که در مقطعی رکود اقتصادی حاکم بر جامعه کمرشان را شکسته بود، امروز اندکی اوضاعشان رو به بهبود رفته است، اما باید کمک کنیم روند بهبود ادامه یابد.»

قاچاق کالا؛ عین ظلم و دشمنی با مردم است

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بار دیگر بر لزوم برخورد با قاچاق کالا به داخل کشور تاکید کرد و گفت: «امروز ما هیچ چاره‌ای جز برخورد قاطع با هرنوع قاچاق کالا به داخل کشور نداریم. قاچاق کالا عین ظلم و دشمنی با مردم است. فردی که کالای قاچاق به هرشکلی وارد می کند رسما در جهت دشمنی با جامعه و اقتصاد کشور قدم گذاشته است، مسئولان باید با این پدیده برخورد قاطع انجام دهند.»

وی یادآور شد: «البته کولبری و ته‌لنجی را همان‌طور که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری گفتند، نمی‌توان به عنوان قاچاق در نظر گرفت، ما باید برای مقابله با قاچاق کالا با کسانی که حجم انبوهی از کالا را وارد کشور می کنند،برخورد کنیم.»

امنیت ملی ما در گرو رشد اقتصاد ماست

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله امینت ملی و ارتقا کیفیت آن در داخل کشور، اظهار کرد: «رهبر انقلاب به درستی به مسئله عدالت اشاره کردند و گفتند که ما در این زمینه چنان که باید و شاید موفق نبوده‌ایم، این یعنی در کشور ما عده‌ای هر روز ثروتمندتر می‌شوند و عده‌ای هر روز فقیرتر.»

سعیدی مبارکه افزود: «فردی که تمام سرمایه و تخصص خود را در راه خدمت به کشورش گذاشته است و قصد تولید و اشتغال زایی در داخل کشور دارد، کمرش زیر بار فشار ناشی از ورود کالای قاچاق به داخل کشور می‌شکند که این بی‌عدالتی است.»

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آثار سوء بی‌عدالتی نیز گفت: «وقتی مردم این بی‌عدالتی را ببینند و در زندگی خود احساس کنند، قطعا حس نارضایتی در آنها تقویت می‌شود و دشمن می‌تواند با سوء استفاده از این حس در صدد رسیدن به اهداف شوم خود باشد.»

وی ادامه داد: «بپذیریم که امنیت ملی ما در گرو اقتصاد ماست، یعنی در گرو رشد و توسعه اقتصاد و بهبود شرایط زندگی مردم است. ما نمی‌توانیم نسبت به معیشت مردم بی‌توجه باشیم، بنابرانی احساس می‌کنم نام‌گذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری به معنای تلنگری برای همه مسئولان است. همه باید بیش از پیش تلاش کنیم. ما در مجلس در حزوه قانونگذاری و نظارت، دولت در حوزه اجرا و قوه قضائیه در حوزه برخورد با جرایم اقتصادی باید با قاطعیت و تمام توان عمل کنیم.»

20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آماری از مبلغ کالاهای قاچاق شده به داخل کشور وجود دارد؟ اظهار کرد: «تا آنجا که حافظه ام یاری می کند، حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود که اگر ما خواهان رونق یافتن اقتصاد کشور هستیم، باید با این پدیده برخورد کنیم.»

وی در خاتمه یادآور شد: «اگر در مقابل کالای قاچاق بایستیم و تولیدکننده ما به نوعی از حس امنیت برخوردار شود، سرمایه‌های خرد مردم نیز به سمت تولید سوق پیدا می کند، در نهایت اقتصاد ما رونق می‌گیرد و از آمار بیکاران ما روز به روز کاسته خواهد شد. همه اینها در گرو برخورد با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی است و امروز وظیفه همه ما مسئولان است که جدی‌تر در این حوزه اقدام کنیم و توفیقات به مراتب بیشتری به دست بیاوریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار