انتخابات مجلس دانش‌آموزی در نیمی از کشور برگزار شد

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه دانش‌آموزی از برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در نیمی از کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس دانش‌آموزی در نیمی از کشور برگزار شد

به گزارش دبیرخانه مجلس دانش آموزی، در آخرین ماه سال نمایندگان منتخب دانش‌آموزان نیمی از کشور مطابق با جمعیت دانش‌آموزی دوره اول و دوم متوسطه و بنا به سهمیه تخصیصی هر استان به مجلس دانش‌آموزی راه پیدا کردند.

رئیس دبیرخانه دانش‌آموزی گفت: این نمایندگان حائزین بالاترین آرا در انتخابات شورای دانش‌آموزی استان و حوزه انتخابیه خود بوده‌اند که با عبور از مراحل انتخابات پیشین یعنی شورای دانش‌آموزی مدرسه و بعد منطقه، ناحیه یا شهرستان و استان پس از تأیید انتخابات و صدور اعتبارنامه شان به مجلس دانش‌آموزی نهم راه می‌یابند.

زهرا پناهی‌روا در توضیح بیشتر چگونگی انتخابات این افراد گفت: نمایندگان منتخب باید حائز شرایط علمی - اخلاقی ویژه‌ای باشند که از آن جمله می‌توان به تحصیل در پایه نهم و دهم معدل 17 به بالا و انضباط عالی اشاره داشت. از نظر اخلاقی نیز چون این دانش‌‌‌آموزان الگوی همسالان خود هستند باید قانونمدار و پایبند به ارزشهای اسلامی -انسانی بوده و از آگاهی‌های اجتماعی -سیاسی خوب و مهارت‌های فن بیان و سخنوری برخوردار باشند.

پناهی‌روا در پاسخ به این سوال که چرا تنها به دانش‌آموزان شورایی پایه نهم و دهم می‌توانند کاندیدای این مرحله از انتخابات شوند بیان کرد: دوره نمایندگی مجلس دانش‌آموزی دو ساله است و لذا دانش‌آموزان نهم و دهم حداقل دو سال دانش آموزند و می‌توانند نماینده جامعه دانش‌آموزی باشند و البته امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان دوره متوسطه اول یعنی پایه هفتم و هشتم، هم تا مرحله استانی در انتخابات شرکت کرده‌اند و تا دو سال بعد و دوره مجلس بعدی چنانچه مایل و حائز شرایط باشند فرصت شرکت در انتخابات مجلس برای آنان وجود دارد. همچنین برای پایه های یازدهم و دوازدهم هم منعی برای حضور در شورای دانش‌آموزی استان وجود ندارد بدین ترتیب برای دانش‌آموزان همه پایه‌های متوسطه فرصت برابر شرکت در شوراهای دانش‌آموزی در تمامی مراحل منطقه، ناحیه یا شهرستان و استان وجود دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار