استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

آب ، اولویت اول در استان

بیرجند (پانا)- استاندار خراسان جنوبی با توجه به مشکلات خشکسالی در استان گفت: همانند گذشته در سال 97 نیز ، اولویت اصلی و اول در استان تامین آب می باشد.

کد مطلب: ۸۰۸۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آب ، اولویت اول در استان

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و جمعی از معاونین استاندار برگزار شد ، به اهمیت کار خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید به هر آنچه که میبینند و می اندیشند و می نویسند معتقد باشند و از همه ارزش ها و جوانب کار ، آگاهی کامل داشته باشند تا آنچه را که می نویسند به نفع مردم باشد و نه خوشایند مسئولین.

مروج الشریعه در ادامه به بحث توانمندی های روستائیان اشاره کرد و افزود: تخلیه جمعیت ، یکی از پیامد های منفی نپرداختن به اشتغال جوانان و به خصوص روستائیان و عشایر است به طوری که اگر عشایر ، مناطق مرزی را ترک کنند و به شهر ها مهاجرت کنند ، خیلی زود و قطع به یقین ، شاهد حضور اشرار در مرز ها و مناطق داخلی استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: صنایع دستی نیز می تواند به عنوان یکی از توانمندی های روستائیان ، نقش مهمی در اقتصاد، اشتغال و معیشت روستائیان ایفا کند و اشتغال با همین صنایع دستی مانند حوله بافی در روستای خراشاد ، میتواند عامل و مسبب اسنجام جمعیت در مناطق روستایی شود.

وی افزود: حضور جوانان و صنعتگران و هنرمندان استان در نمایشگاه سوغات و هدایای مشهد مقدس که از 4 تا 11 فروردین ماه سال 97 در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود، یکی از جلوه های پیشرفت صنایع دستی و پیشرفت حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان است.

مروج الشریعه گفت: اگر شرق کشور را با یک نگاه کلی بنگریم ، متوجه خواهیم شد که چه سرمایه عظیمی در این بخش است به طوری که وجود 10 میلیون جمعیت و قرارداشتن بیش از 7 هزار واحد معدنی در شرق کشور، میتواند ظرفیت اشتغال بسیار زیادی را برای افراد مهیا کند.

استاندار در خصوص برگزاری جلسات ستاد های اقتصاد مقاومتی شهرستان های استان گفت: در سال 97 ، این جلسات با رویکرد پروژه محور برگزار خواهد شد و اولین جلسه در شهرستان نهبندان و آخرین جلسه در شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به غیر از خراسان جنوبی ، هفت استان دیگر کشور نیز درگیر خشکسالی و کمبود آب هستند ، تصریح کرد: در سال 97 همانند زمان های گذشته ، اولویت اول استان مسئله تامین آب خواهد بود و در حوزه زیرساختی نیز ، اولین اولویت جاده ها و راه ها از جمله جاده بیرجند به قاین خواهد بود زیرا این جاده همواره جان بسیاری از هموطنان و هم استانی هایمان را میگیرد؛ البته نباید از این مسئله غافل شد که فرهنگ درست رانندگی نیز میتواند کاهش قابل ملاحظه ای را در تصادفات رقم بزند.

مروج الشریعه گفت: یکی از معضلات ما در استان همین ضعف زیرساخت های حمل و نقل است، زیرا سرمایه گذار برای جابجایی کالاهایی که میتواند در پروژه های متفاوت استفاده شود ، مبالغ گران تری را پیشنهاد میکنند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

استاندارخراسان جنوبی در پایان گفت:نیروهای سرمایه گذار و فعال خوبی در استان وجود دارند اما هنوز نتوانسته اند به دلیل مشکلات متعدد، استعداد خود را شکوفا کنند و باید برای کار، سرمایه و خلاقیت آنها و گسترش این موارد اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار