بررسی روند دیدارهای دوستانه تیم ملی در سال 1396؛ ایران حریفی خوب برای کمتردیده‌شدگان

تهران (پانا) - آمار و ارقام نشان می دهد در شش بازی دوستانه تیم ملی در سال 96 شمار قابل توجهی از بازیکنان به میدان رفته کسانی هستند که حتی فرصت نیمکت نشینی در تیم ملی‌شان در در بازی‌های رسمی ندارند.

کد مطلب: ۸۰۸۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی روند دیدارهای دوستانه تیم ملی در سال 1396؛ ایران حریفی خوب برای کمتردیده‌شدگان

در حالی که 90 روز دیگر تیم ملی ایران باید اولین دیدار خود در جام جهانی 2018 را مقابل مراکش برگزار کند اردوی تیم ملی ایران برای فیفادی فروردین ماه زودتر از سایر تیم‌های ملی آغاز شده است. شاگردان کی‌روش در نخستین گام در دیداری دوستانه به مصاف سیرالئون رفتند و این تیم را که بازیکنان اصلی خود را همراه نداشت، با چهار گل شکست دادند.

طی سال 1396 تیم ملی فوتبال ایران یازده دیدار رسمی و دوستانه برگزار کرد که از این تعداد پنج بازی در انتخابی جام جهانی براساس برنامه فیفا بود و شش دیدار دوستانه هم برای تیم ملی در نظر گرفته شده بود.

در حالی که به طور طبیعی شش تیم قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی و سوریه در دیدارهای رسمی تمام نیروهای خود را برای عبور از سد ایران به زمین فرستادند؛ بررسی رقبای تیم ملی در بازی‌های دوستانه‌ای که انجام شده است سهم این بازی‌ها در آماده‌سازی تیم و فشار روی بازیکنان را نشان خواهد داد.

در این گزارش مقصود از تیم اصلی تیمی است که در دیدارهای رسمی آخر در ترکیب اصلی حضور داشته و منظور از تیم دوم بازیکنانی‌ است که در دیدارهای رسمی بیشتر نیمکت نشین بوده‌اند و مقصود از تیم سوم هم آن دسته از بازیکن‌هایی است که کمتر به تیم ملی دعوت می‌شوند و به عبارتی سومین گزینه سرمربی‌ها به شمار می‌روند.

مونته نگرو یک - ایران 2

گل‌ها: جووتیچ (32) برای مونته نگرو؛ سردار آزمون (11 و 60) برای ایران

در ترکیب اصلی مونته نگرو که رنکینگ 46 فیفا را در اختیار دارد، برای این دیدار شش بازیکن تیم اصلی‌، دو بازیکن از تیم دوم و سه بازیکن از تیم سوم حضور داشتند. در بین بازیکنانی هم که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدند یک بازیکن از تیم اصلی، دو بازیکن از تیم دوم و سه بازیکن از تیم سوم حاضر بودند.

ایران 2 - توگو صفر

گل‌ها: کریم انصاری فرد (51 و 60)

توگو با رنکینگ 128 فیفا در این دیدار با ترکیبی به میدان رفت که تنها سه بازیکن اصلی‌اش را همراه خود به تهران آورده بود. در ترکیب یازده نفره توگو سه بازیکن از تیم دوم وجود داشت و چهار بازیکن هم از تیم سوم به میدان آمده بودند. در بین ذخیره‌هایی هم که وارد زمین شدند یک بازیکن از تیم دوم و چهار بازیکن از تیم سوم وجود داشتند.

روسیه یک - ایران یک

گل‌ها: پولوز (74) برای روسیه؛ سردار آزمون (57) برای ایران

روس‌ها که رنکینگ 63 فیفا را در اختیار دارند در این مسابقه با تیمی تقریبا خوب به مصاف ایران آمدند. در ترکیب اصلی روسیه پنج بازیکن از تیم اصلی، سه بازیکن از تیم دوم و سه بازیکن از تیم سوم حضور داشتند. اما در بین بازیکنانی که از روی نیمکت وارد زمین شدند دو بازیکن در تیم اصلی روسیه، دو بازیکن در تیم دوم و یک بازیکن در تیم سوم حاضر بودند.

ایران 2 - پاناما یک

گل‌ها: اشکان دژاگه (16 پنالتی) و سامان قدوس (19) برای ایران؛ تورس (38 پنالتی) برای پاناما

پاناما به رده 53 فیفا و یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی در حالی به تهران آمد که تعداد زیادیاز بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشت. در ترکیب اصلی این تیم تنها یک بازیکن از تیم اصلی وجود داشت. از تیم دوم، چهار بازیکن و از تیم سوم، شش بازیکن در ترکیب اصلی حضور داشتند. در بین ذخیره‌هایی هم که به زمین آمدند یک بازیکن از تیم اصلی پاناما و سه بازیکن از تیم سوم وجود داشتند.

ونزوئلا صفر - ایران یک

گل: علیرضا جهانبخش (57)

ونزوئلا با رنکینگ 48 فیفا در بین سایر رقیب‌های دوستانه ایران در سال 1396 تنها تیمی بود که بیش از 50 درصد ترکیب اصلی‌اش را برای دیدار با ایران همراه آورده بود. در ترکیب اول که مقابل ایران به میدان رفت هشت بازیکن از تیم اصلی، یک بازیکن از تیم دوم و دو بازیکن از تیم سوم حضور داشتند. در بین بازیکنان جانشینی هم که وارد زمین شدند چهار بازیکن از تیم دوم یک بازیکن از تیم سوم دیده می شدند.

ایران 4 - سیرالئون صفر

گل‌ها: علی قلی زاده (15، 49)، محمدرضا خانزاده (14)، کاوه رضایی (39)

سیرالئون که رنکینگ 98 فیفا را در اختیار دارد تیمی بود که بیشترین غایب را برای دیدار با ایران در بین بازیکنان اصلی‌اش داشت. در بین یازده بازیکنی که مقابل ایران در ترکیب اولیه قرار گرفته بودند تنها یک بازیکن از تیم دوم سیرالئون دیده می شد و ده نفر از تیم سوم وارد زمین شده بودند. در بین نیمکت‌نشینانی هم که فرصت بازی پیدا کردند یک بازیکن از تیم دوم سیرالئون و سه بازیکن از تیم سوم دیده می شدند.

ایران رقیب دوستانه ذخیره‌ها و تازه واردها

تیم ملی در حالی شش دیدار دوستانه طی سال 1396 برگزار کرده است که در این دیدارها هیچ یک از تیم‌های مقابل ایران از نصف+یک بازیکنان اصلی خود استفاده نکردند. در بین 94 بازیکنی که طی این 6 بازی مقابل ایران به میدان رفته اند سهم اصلی با بازیکنان تیم سوم و به عبارتی تیمی است که اصولا فرصت نیمکت نشینی در دیدارهای ملی را هم پیدا نمی کنند. 27 نفر از تیم اول، 24 نفر از تیم دوم و 43 نفر از تیم سوم آمار مجموع بازیکنانی است که مقابل ایران به میدان رفته‌اند.

در بین رقبای بازی‌های دوستانه تیمی که بیشترین تعداد بازیکن اصلی را مقابل ایران به میدان فرستاده ونزوئلا بود چراکه نیمی از بازیکنانی که مقابل ایران قرار گرفتند در تیم اصلی ونزوئلا حضور داشتند. سیرالئون هم تنها تیمی است که حتی یک بازیکن از تیم اصلی‌اش را برای دیدار با ایران همراه نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار