در گفت و گو با پانا

سامان احتشامی: بهترین اتفاق موسیقی سال 96 حضورم در تلویزیون همراه با نواختن پیانو بود

اینکه مدیران موسیقی در ارشاد مجوزهایی را صادر می کنند اما به راحتی لغو می شود، خیلی بد است

تهران(پانا) - سامان احتشامی از بهترین و بدترین اتفاقات موسیقی سال 96 سخن گفت.

کد مطلب: ۸۰۸۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سامان احتشامی: بهترین اتفاق موسیقی سال 96 حضورم در تلویزیون همراه با نواختن پیانو بود

سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو، در گفت و گو با پانا، گفت: بهترین اتفاق موسیقی امسال این بود که سامان احتشامی بالاخره بعد از 40 سال در سازمان تلویزیون مملکت خودش پیانو نواخت، اتفاقی که بسیار بسیار مهم بود و من از دست اندرکاران برنامه دورهمی، مهران مدیری که دست نه فقط من بلکه دست خیلی از هنرمندان را در هنر گرفته است تشکر می کنم. هر تریبونی فضا را تنها برای خودش می خواهد و مهران مدیری جزو معدود کسانی است که از این تریبون به دیگران نیز کمک می رساند، من خوشحالم که با او رفاقت دارم و این رفاقت باعث شد امسال به برنامه دورهمی بروم.

چه هنرمندانی داشتیم که در تنهایی و شناخته نشدن دق کردند!

وی افزود: سامان احتشامی در سن 40 سالگی نیم ساعت در تلویزیون حضور پیدا کرد و تازه همه مردم او را شناختند، اگر سامان احتشامی از 20 سالگی تا الان هفته ای 5 دقیقه در تلویزیون برنامه داشت چه اتفاقی برای او رخ می داد. چه هنرمندانی ما داشتیم که در تنهایی دق کردند و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کردند و هیچگاه هم دیده نشدند. امثال حامد همایون و محسن رجب پور با بنزهای شان در رفت و آمدند و هنرمندی چون عثمان محمدپرست پول تامین امرار معاش خود را نباید داشته باشد.

به هیچ عنوان از رادیو و تلویزیون مملکت خودم رضایت ندارم

این هنرمند تصریح کرد: من به هیچ عنوان از تلویزیون و رادیو مملکت خودم رضایت ندارم چون آن حمایت و منفعتی که باید به عنوان هنرمند مملکتم از آن ببرم هیچ نمی بینم، چه برای خودم چه تمام هنرمندان کشورم. یک کسی مثل من شانس می آورد و بعد از 40 سال دیده می شود و هنرمندی هیچوقت این شانس را پیدا نمی کند و اصلا دیده نمی شود.

وی درباره بدترین اتفاق امسال به ادامه داشتن لغو مجوز کنسرت ها اشاره کرد و گفت: این اتفاق خیلی بدی است که مدیران موسیقی در ارشاد مجوزهایی را صادر می کنند و بعد به راحتی آن مجوز لغو می شود. اینکه برای یک برنامه ای در تهران مجوز صادر شود و برنامه نیز به اجرا گذاشته شود ولی همان برنامه برای اجرا در شهر دیگری به مشکل بربخورد خیلی زشت و ناخوشایند است. یک هنرمند زمان و هزینه ای اختصاص می دهد برای تمرین یک کنسرت و همان کنسرت را اگر تور نگذارد و در شهرهای دیگر اجرا نکند تمام زحمات و هزینه ای که کرده است از بین می رود اگر هم بخواهد تور بگذارد باید برای هر 10 شهری که بخواهد اجرا کند مجوز جداگانه دریافت کند.

اتفاق لغو کنسرت ها بی خردی بزرگی است

احتشامی خاطرنشان کرد: این اتفاق لغو مجوزها بی خردی بزرگی است که لطمه آن را هنرمند می خورد. صدور مجوز باید برداشته شود چراکه یک هنرمند که سالیان سال است دارد فعالیت می کند دیگر می داند چه فعالیتی مجاز است و چه کاری غیرمجاز. کسی که 30 سال است فعالیت می کند باید تفاوت کند با فردی که تازه وارد این عرصه شده است. لغو کنسرت ها و مجوزها به نظر من برترین اتفاق این سال های موسیقی است و عین این است که شما به خواستگاری رفته ای و همه چیز پیش رفته است، همه راضی هستند و تمام مقدمات انجام شده است تمام هزینه ها و زحمات را متحمل شده ای، شام عروسی را هم داده ای بعد برای رفتن به حجله مقابلت می ایستند و می گویند اجازه نداری وارد شوی و همه چیز تمام است؛ حکایت لغو مجوز کنسرت ها هم اینچنین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار