همایش اسب ، انسان ،چوگان در تبریز برگزار شد

تبریز(پانا) - همایش اسب ، انسان ،چوگان که با هدف فرهنگ سازی و معرفی ارزشهای اصیل ایرانی <<چوگان ایرانی >> برگزار شد .

کد مطلب: ۸۰۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش اسب ، انسان ،چوگان در تبریز برگزار شد

همایش اسب ، انسان ،چوگان که با هدف فرهنگ سازی و معرفی. ارزشهای اصیل ایرانی در آخرین جمعه سال ١٣٩٦ برگزار شد . با استقبال پرشور و بی سابقه علاقمندان به این رشته ورزشی همراه بود.

این همایش که با حضور معاونت ورزش استان حبیب ستوده نژاد و ریاست هیئت چوگان استان شهشهی و جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه سوارکاری چوگان با افتتاح اولین باشگاه چوگان در شمالغرب کشور همراه بود ، در این مراسم چوگان بازان استان که بالغ بر ٧٠ نفر سوار بر اسب و با شعار اسب ، چوگان ، انسان در جهت جذب و ایجاد انگیزه در حفظ آیینها و سنن ملی ایرانی ، پس از طی مسافت ٨ کیلومتری ازمبدا باشگاه سهند بطرف چشمه آب معدنی و بلعکس صورت گرفت .

این همایش که در دو بخش برگزار شده بود در مرحله دوم با ایراد سخنرانی توسط ریاست هیئت چوگان استان و معاونت ورزشی استان صورت گرفت تاکید بر لزوم توجه ویژه به چوگان و حمایت از ارزشهای ملی و سنتی ایرانی صورت گرفت. و در ادامه با برنامه های مهیج مهارتهای سواره وحرکات نمایشی روی اسب انجام گرفت و در پایان با انجام بازی نمادین چوگان داخل مانژ. توسط تیم الف و تیم ب باشگاه سهند که اولین تیم های چوگان در استان میباشند صورت گرفت .

در اختتامیه برنامه به ده نفر از چوگان بازان شرکت کننده در مراسم به قید قرعه جوایز نفیس و پنج نفر از تماشاگران کارت هدیه به رسم یادبودازطرف حامی مالی ورزش چوگان استان اهدا شد.

لازم به ذکر است ستوده نژاد معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان نیز در این مراسم حضور داشت و در پایان مراسم از پیشرفت چشمگیر این رشته در استان به نیکی یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار