دهقانی فیروزآبادی:

آمریکا کدام مواد برجام را نقض می‌کند؟

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها تا زمان متعهد بودن تمام طرف‌های مذاکره به برجام پایبند می‌ماند، گفت: اروپا نمی‌تواند صرفا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، آمریکا را در برجام نگاه دارد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا کدام مواد برجام را نقض می‌کند؟

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به تصمیم سه کشور اروپایی مبنی بر اعمال تحریم علیه ایران برای نگاه داشتن آمریکا در این توافق، گفت: در بحث مذاکرات هسته ای و برجام، صرفا نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد در چارچوب تعهدات جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دیدگاهی که جمهوری اسلامی دارد تعهد به قراردادهای بین المللی است که روی آن مذاکره صورت گرفت و در همین راستا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از کلیه مذاکرات 1+5 حمایت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مواضع آمریکا در خصوص برجام، عنوان کرد: این مواضع خلاف برجام است اما در حقیقت نهادی که باید در این زمینه در کشور اظهار نظر کند هیأت عالی نظارت بر اجرای برجام به عنوان دیده بان است که نظارت کند آیا طرف های مذاکره به تعهدات خود عمل می کنند یا خیر و اگر طرف مقابل بخواهد عهدشکنی کند دولت ما وظیفه دارد منافع ملی را در نظر بگیرد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به مفادی از برجام که دائما از سوی آمریکا مورد نقض قرار می گیرد، یادآور شد: آمریکا همواره نقض مواد 26، 28 و 29موافقتنامه برجام را در دستور کار دارد لذا نه تنها حسن نیت خود را در قبال اجرای برجام نشان نداده بلکه سوءنیت خود را نیز به اثبات رسانده و تلاش می کند به هر شکلی طرف های اروپایی را هم در این مسیر قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که برای ما مهم است موضع گیری کشورهای اروپایی نیست چرا که ممکن است مواضع هر روز تغییر کند اما آنچه مهم است منافع ملی ما و متعهد بودن طرف مذاکره به تعهدات است که ما صرفا تا آن زمان پایبند به برجام می مانیم و اروپا نمی تواند صرفا با وضع تحریم های جدید سعی کند آمریکا را در برجام نگاه دارد.

به گزارش خانه ملت، آلمان، فرانسه و انگلیس به منظور ترغیب ترامپ برای ماندن در توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند تحریم‌هایی جدید علیه ایران اعمال کند که بر اساس آن افراد دخیل در برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تهران در سوریه را هدف خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار