«بحرانی که اقتصاد آمریکا را لرزاند» در هیسپان

تهران (پانا)- بحران اقتصادی بوجود آمده در دنیا به بهانه شروع آن از آمریکا و اصرار این کشور برای تعیین دلار به عنوان واحد پول جهانی، سوژه مستندی است که به آنتن هیسپان تی وی رسیده است.

کد مطلب: ۸۰۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
«بحرانی که اقتصاد آمریکا را لرزاند» در هیسپان

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «پایان مسیر: چگونه پول بی ارزش می شود»
(End of the Road: How Money Became Worthless) تاریخچه رکود اقتصادی در دنیا را مورد بررسی قرار می دهد.
مستند «پایان مسیر: چگونه پول بی ارزش می شود» که در دو قسمت 25 دقیقه ای به آنتن هیسپان تی وی رسیده است به 15 آگوست سال 1971 که در آن روز واقعه مهمی در تاریخ اقتصاد دنیا رقم زد، اشاره دارد. در این روز، نیکسون، رئیس جمهوری آمریکا با از بین بردن ارتباط بین طلا و دلار، سیستمی را ایجاد کرد که در آن هیچ کدام از پول های رایج پشتوانه ای نداشتند. چنین سیستمی در سال 2008، بزرگترین بحران اقتصادی را ایجاد کرد و باعث شکل گیری جنبش وال استریت به دلیل نارضایتی مردم و کاهش قدرت خرید آنها شد.
«تیم دلمسترو» کارگردان این مستند تلاش می کند تا نشان دهد دولت آمریکا قصد دارد تا قیمت طلا را پائین نگه دارد که دلار به عنوان واحد پول جهانی جایگاه خود را حفظ کند ولی حقیقت این است که دلار به علت مدیریت نادرست آمریکا شایسته چنین موقعیتی نیست.
در ادامه این مستند خواهیم دید، تنها ترفندی که بانک مرکزی آمریکا به کار می بندد، ایجاد پول بیشتری است که هیچ پشتوانه ای ندارد و این امر تنها تورم را افزایش داده است.
مستند «پایان مسیر: چگونه پول بی ارزش می شود» محصول سال 2012 در دو قسمت 25 دقیقه ای از امروز شنبه 26 اسفند ساعت 16:00 به وقت تهران به پخش هیسپان تی وی می رسد و تکرار آن یکشنبه ساعت 7:30 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار