مجمع تشخیص مصوبه مجلس را رد کرد؛ نظر بودجه‌ای شورای نگهبان محقق می‌شود

تهران (پانا) - مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاحیه بودجه‌ای شورای نگهبان را تایید و نظر شورای نگهبان را رد کرد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مجمع تشخیص مصوبه مجلس را رد کرد؛ نظر بودجه‌ای شورای نگهبان محقق می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام، بند (ح) الحاقی تبصره 11 لایحه بودجه سال 1397 کشور، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طی این جلسه، پس از ارائه گزارش کمیسیون امور زیر بنایی و اعلام نظر نمایندگان شورای نگهبان، مجلس و دولت، اعضای مجمع تشخیص مصلحت به علت ماهیت غیر بودجه‌ای مصوبه مجلس و نظر به تعیین تکلیف موضوع اراضی واگذار شده در ماده 33 قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب سال‌های 1386 و 1390 مجمع تشخیص مصلحت نظام که با هدف جلوگیری از زمین‌خواری سودجویان و تأکید بر احیای درست اراضی به تصویب رسیده و منابع و مصارف مورد نظر نمایندگان مجلس را نیز تأمین می‌کند، نظر شورای نگهبان را تأیید کردند.

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین جلسه در سال 96 بود.

لازم به ذکر است که مجموعه ایرادهای شورای نگهبان به مصوبات بودجه سال آینده در سه بار رفت و برگشت بین مجلس و دولت، 78 مورد بود که بیشتر ایرادها در مجلس رفع شد و تنها اشکال دربند الحاقیه 2 تبصره 11 در خصوص بحث بازگشت زمین ها در شرایط خاص باقی ماند که به دلیل آن که در مورد این موضوع قانون مصوبی در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داشت، شورای نگهبان بار دیگر ایراد گرفت.

مجلس در این بند الحاقی به مصوبه قبلی خود اصرار کرد و قرار شد مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مورد تصمیم گیری کند که این موضوع امروز در این مجمع بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار