مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بزرگداشت مقام معلم تنها در هفته معلم کافی نیست

مشهد (پانا): مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش استان به تبیین سیاست ها و راهبردهای مدیریتی دستگاه تعلیم و تربیت استان پرداخت.

کد مطلب: ۸۰۷۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت مقام معلم تنها در هفته معلم کافی نیست

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این اجلاس ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و برنامه محوری عنوان کرد:آموزش و پرورش سازمانی است که باید روابط انسانی در آن حاکم باشد و لذا باید به سمت و سویی پیش برویم که با روابط انسانی بتوانیم حساسیت لازم نسبت به مسئله آموزش و پرورش را در مردم و همکارانمان ایجاد نماییم.

وی ادامه داد: اصلاح فرآیند ها بسیار مهم و ضروری است و این اصلاحات باید یک پیوست اخلاقی و اعتقادی داشته باشد و لذا برنامه های توسعه فرهنگ قرآن ،عترت،نماز و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت جزو برنامه های دائمی و الویت دار ماست که برای تحقق آن لازم است به نقش تربیتی معلمین بیش از پیش توجه نماییم.

خدابنده با تاکید بر ضرورت تناسب فعالیت ها و اعتبارات در آموزش و پرورش افزود: برای تکالیف روزمره آموزش و پرورش اعتبار کافی پیش بینی نمی شود و این در حالی است که ما هر روز یک فعالیت جدید به برنامه گذشته خود اضافه می کنیم که طبیعتا با این منابع محدود کیفیت فدا می شود و باز این در حالی است که کیفیت بخشی روح حاکم بر سند تحول بنیادین است.

وی با اشره به اینکه باید احساس امنیت،آرامش و رضایتمندی باید در بین همکاران فرهنگی ایجاد شود افزود: بزرگداشت مقام معلم تنها به هفته معلم محدود شده است که این کافی نیست و احساس ما این است که برنامه های تکریمی معلمین باید توسعه یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش بر ضرورت توسعه مدارس عیر انتفاعی تاکید و خاطر نشان کرد: در بعد کمی مدارس غیر انتفاعی با احتساب مدارس خرید خدمات تنها 10 درصد دانش آموزان در سطح استان را پوشش می دهند که اضلا با اهداف تعریف شده مطابقت ندارد و به نظر می رشد باید برای توسعه این مدارس به ویژه در بحث هنرستان ها از چهارچوب های غیر ضروری و تشریفاتی بکاهیم.

رئیس شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس را رکن اصلی تحول در آموزش و پرورش خواند و تاکید کرد: باید تلاش کنیم لایه های متعدد مدیریتی را حذف کنیم و خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان با 90 هزار شاغل و 60 هزار پیشکسوت فرهنگی از تجربه و نگرش همه افراد استفاده کنیم.

وی همچنین سند تحول بنیادین را سندی لازم اجرا دانست و گفت: حاکمیت رویکرد فرهنگی در مدارس ،تمرکز زدایی و مشارکت پذیری سه معیار اصلی برای سنجش تحقق سند تحول بنیادین در مدارس است.

قابل ذکر است در این جلسه از خدمات علیرضا کاظمی ،مدیر کل سابق آموزش و پرورش خراسان رضوی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار