رونمایی از 15 جلد کتاب ویژه شهدای دانش آموز در البرز

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری آیین رونمایی از 15 جلد کتاب ویژه شهدای دانش آموز در البرز با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی و با هدف نشر فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از 15 جلد کتاب ویژه شهدای دانش آموز در البرز

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، مسعود مهران نیا با اعلام این خبر افزود: با اشاره به اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش در کشور از جمله در استان البرز توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، با پشتیباتی قدرتمندانه سپاه و مشارکت آموزش و پرورش هر ساله دانش آموزان زیادی به سفر راهیان نور اعزام می شوند تا دانش آموزان از نزدیک با ایثار و جانفشانی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.

وی استقبال دانش آموزان از سفر راهیان نور را بی نظیر دانست و یادآور شد: یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نو بهره گیری از شعر و داستان است که خوشبختانه این مهم در استان البرز با انتشار کتاب شهدای دانش آموز آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این کتاب ها با زبان ساده و شیوا تلاش شده است تا آگاهی بخشی لازم به دانش آموزان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد.

مهران نیا ادبیات و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی ایران غنی دانست و ادامه داد: جامعه ما امروز نیاز به گسترش و تقویت این فرهنگ دارد.

مسئول نشر کنگره شهدای البرز نیز بیان کرد: در این استان 330 شهید دانش آموز داریم که برای همه این شهدای والامقام کتاب نوشته می شود.

قاسم مولایی اصل با اشاره به اینکه نوشتن، طراحی و چاپ این 15 جلد کتاب یکسال بطول انجامیده است، خاطر نشان کرد: نویسنده این کتاب ها سید سیده عظیم نیا فرزند شهید سرلشکر عظیم نیا می باشد.

وی بیان داشت: طراحی و گرافیک این کتاب ها را نیز بانوان نویسنده کرمانی، شاکری و مروج زاده بر عهده داشته اند.

در این آیین دانش آموزان و معلمان هم صدا با خانواده معظم شهدا بار دیگر با آرمان های امام راحل، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.

در این آیین از خانواده معظم شهدا با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار