مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در جشنواره آموزگاران تلاشگر:

رسالت واقعی ما ایجاد دغدغه های فکری و فرهنگی در دانش آموزان جهت ساختن جامعه است

دوره ابتدایی باید به اولویت اول دولت ها تبدیل شود

اهواز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: : عامل بسیاری از ناکامی ها و توسعه نیافتگی ها به آموزش و پرورش ابتدایی برمی گردد و رسالت واقعی ما ایجاد دغدغه های فکری و فرهنگی در دانش آموزان در راستای ساختن جامعه است و از این رو این دوره باید به اولویت اول دولت ها تبدیل شود.

کد مطلب: ۸۰۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رسالت واقعی ما ایجاد دغدغه های فکری و فرهنگی در دانش آموزان  جهت ساختن جامعه است

محمد تقی زاده در چهارمین جشنواره آموزگاران تلاشگر استان خوزستان در اهواز با تقدیر از برگزاری این برنامه گفت: همکاران ما در کلاس درس به خوبی به فعالیت های علمی و عملی می پردازند و هدف از برگزاری این جشنواره تجلیل از زحمات ارزشمند همکارانمان در حوزه ابتدایی است.

وی گفت: رسالت بزرگ و وظیفه اصلی ما توانمند سازی، بهسازی ، تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین بر اساس منابع دینی، اسلامی، اجتماعی و ملی بر اساس ساده ترین واژه های وصل به این منابع در جهت کسب مهارت های زندگی اجتماعی است که همکاران ما نهایت تلاش خود را در این راستا به کار می گیرند.

تقی زاده گفت: محبت، دوستی، رفاقت، وحدت ، همدلی و هماهنگی واژه هایی است که امروز جامعه ، تمدن و فرهنگ ما به شدت به آنها نیازمند است و سبب دوام بخشیدن به جامعه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر درک چنین آموزش هایی بیان کرد: اگر تصور کنیم که وظیفه ما به تنهایی آموزش خواندن ، نوشتن ، حساب کردن و یاددادن الفباست ، رسالت خود را تنزل داده ایم ، در عین حالی که این موارد جز وظیفه ماست ، اما وقتی جامعه ما پیشرفت می کند که تربیت و مهارت آموزی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید به گونه ای دانش آموزان را پرورش دهیم که دارای یک هویت متعالی شوند، گفت:
هر کس می خواهد به خوبی یاد بدهد ، باید خوب یاد بگیرد . ذهن دانش آموز باید از فضای بسته کتاب خارج شود و به سمت مطالعه خارج از چهارچوب کلاس و روی آوردن به شناخت گذشته تاریخی ، منابع دینی و ملی سوق داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین گفت: رسالت واقعی ما ایجاد دغدغه های فکری و فرهنگی در دانش آموزان در راستای ساختن جامعه است. وقتی توانستیم به خوبی پاسخگوی نیاز فکری و فرهنگی جامعه باشیم، می توانیم ادعا کنیم که موفق عمل کرده ایم.

تقی زاده با تاکید بر اینکه کارهای ما باید از پشتوانه فکری و پژوهشی برخوردار باشند، گفت: امروز دانش آموز ما در شرایطی تحصیل را به پایان می برد که اعتمادی به آینده ندارد که باید برای حل این مسائل برنامه ریزی کرد . ما باید سعی کنیم هویت دانش آموزان را به منابع دینی ، فرهنگی و ملی وصل کنیم تا سطح این آسیب ها کاش یابد.

تقی زاده با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش تا کنون جزو اولویت دولت ها نبوده است، گفت: عامل بسیاری از ناکامی ها و توسعه نیافتگی ها به آموزش و پرورش ابتدایی برمی گردد و در هر کجا ساختارهای فکری به هم ریخته ، ناشی از توجه نکردن به این دوره است چون شخصیت دانش آموزان در این دوره کامل می شود از این رو آموزش ابتدایی باید به اولویت اول تمامی دولت ها تبدیل شود.

وی با اشاره به کارگیری معلمان حق التدریس در خوزستان کفت: این به کارگیری با دو هدف برطرف کردن معضل کمبود معلم و ایجاد اشتغال برای حدود٤هزار و٥٠٠جوان صاحب مدرک خوزستانی انجام شد.

تقی زاده با اظهار اینکه باید ذهن مردم و مسئولین درگیر مسئله آموزش و پرورش شود، گفت: آموزش و پرورش خوزستان سالانه باحدود٧هزار متقاضی انتقال روبروست و برای اینکه معلم خوزستانی را در استان حفظ کنیم تحصیل فرزندان فرهنگیان در مدارس دولتی خاص رایگان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه اجباری شدن پیش دبستانی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان انجام شد، گفت: اجباری شدن پیش دبستانی علاوه بر اینکه از بازماندگی از تحصیل به دلیل دوزبانه بودن در خوزستان جلوگیری کرد، زمینه جذب ١١هزار نیروی جویای شغل را فراهم آورد.

تقی زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان در شاخص هایی مانند پیش دبستانی، کنکور، سواد آموزی و .... ارتقا پیدا کرد، گفت: در طی این مدت همواره سعی شده است مشکلات آموزش و پرورش خوزستان پر رنگ جلوه داده شود تا ذهن مسئولین و خانواده ها در راستای حل این معضلات ، به آموزش و پرورش حساس شود.

وی گفت :آموزش و پرورش خوزستان از سال ٩١ تا کنون حدود ٢٠٠میلیارد تومان از شرکت هایی مثل نفت، شهرداری ها، پتروشیمی و .... طلب داشت که این دستگاه ها زیر بار این مسئله نرفته بودند. اما با پیگیری هایی که با حمایت استاندار صورت گرفت، بخشی از این اعتبار گرفته شده است و فعالیت های خوبی با آن انجام شده است.

گفتنی است؛ در این برنامه از ٣٢٠ نفر از آموزگاران تلاشگر استان خوزستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار