فرماندار قرچک: نیمی از مشاغل و مدیریت های جامعه باید در دست بانوان باشد

قرچک (پانا) - فرماندار قرچک گفت: عده ای نپذیرفته اند که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند و باید نیمی از مشاغل و مدیریت های جامعه را در بخش های مختلف به زنان واگذار شود.

کد مطلب: ۸۰۷۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار قرچک: نیمی از مشاغل و مدیریت های جامعه باید در دست بانوان باشد

مسعود مرسلپور، فرماندار شهرستان قرچک در کارگاه آموزشی توانمندسازی سرپرست خانوار شهرستان قرچک که در محل کانون ملائک برگزار شد، گفت: در آیات، روایات، کلام ائمه، بزرگان دین، جامعه شناسان و فعالین تعلیم و تربیت، جایگاه متعالی زن و خانواده بسیار ارزشمند و بالا مشخص شده است.

وی با اشاره به این امر که عجین بودن کلمه زن و خانواده در تمام موضوعات بیانگر اهمیت نقش زنان در خانواده، محبت، مودت، ایثار، توجه و غیره بوده است، افزود: فرماندار قرچک تصریح کرد: زنانی در جامعه اسلامی موفق هستند که توسعه گرا، عدالت محور و تحول گرا باشند و افراط و تفریط نداشته باشند.

مرسلپور انسان را موجودی دانسته که در مقطعی در دنیا زندگی می‌کند که تحولات پر شتاب و سریع است، سرعت تغییرات و تحولات به قدری بالا است که گاهی اوقات شخص متحول گر شاید براش قابل تصور نباشد که این تحول به سرعت در این جامه و در این دنیا نفوذ و رسوخ کرده است و بر همین اساس ادامه داد: دنیای ارتباطات فرصتی است برای جامع جهانی، دنیای ارتباطات اگر درست استفاده شود، فرصتی است مثال زدنی و تهدیدی هم نیست، این دنیای ارتباطات خصوصا در بحث تعلیم و تربیت در بخش اسلامی خیلی می تواند به زنان کمک کند، خوب است که ما شیوه و روش صحیح و اصولی را از این دنیای ارتباطات برای فرزندان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان قرچک با اذعان به این امر که امروز ما نمی‌توانیم بگوییم در جامعه امروزی زندگی می‌کنیم، اما شیوه رفتاریمان را طوری انجام دهیم که فرزندمان از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند، از تلفن همراه استفاده نکنند، و تلفن همراه و شبکه های اجتماعی نداشته باشند و فضای مجازی لازمه های زندگی امروز است، اظهار داشت: در بحث تعلیم و تربیت باید توجه ویزه داشته باشیم، اگر شبکه اجتماعی را به دانش آموزان آموزش ندهیم، آنها مخفیانه وادر فضای مجازی می شوند و این یک خطر بزرگ است و کج روی اجتماعی ایجاد می‌شود،

وی افزود: سازمانهای مردم نهاد که به برکت جمهوری اسلامی ایران، در دوره دولت اصلاحات و دوره دولت یازدهم و دوازدهم از رشد کمی و کیفی برخودار بوده است. در شهرستان قرچک ۴۰ درصد رشد سازمانهای مردم نهاد را داشته ایم.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: دولت جایگاه زن و مقام زن را از نظر تعالیم اسلامی نگاه کرده است و در جهت استفاده مدیریتی از بانوان بیشتر استفاده میکند و بیشترین مدیریت ها را نسبت به دولت های قبل به بانوان واگذار کرده است.

این مقام مسئول با اذعان به این امر که شاخص فساد در دولت هفتم و هشتم و در سال ۲۰۰۳ رتبه ایران از میان ۱۷۶ کشور ۷۸ بوده است، به نسبت کشورهای در حال پیش رفته ایران از جایگاه مطلوبی برخوردار بود، افزود: در دولت نهم و دهم متاسفانه از بین ۱۷۶ کشور ما به رتبه ۱۶۸ سقوط کردیم، شاید بشود گفت بخشی بخاطر این بوده است، رفتارهای جامعه یکسان نبوده است. در دولت یازدهم و دوازدهم در سال ۲۰۱۵ و با کارگیری همه استعدادها و ترکیب جنسیتی از ۱۶۸ به ۱۳۰ رسیدیم، ارتقاع جایگاه پیدا کردیم و همچنان این جایگاه رو به پیشرفت است.

مرسلپور خطاب به بانوان نیز تاکید کرد: عده ای در کشور تلاش دارند، بدون رعایت مسائل و منافع ملی و در جهت مسائل جناهی و فردی بی انگیزگی، بی تفاوتی و ناامیدی ایجاد کنند و هنوز عده ای نپذیرفته اند که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند و باید نیمی از مشاغل و مدیریت های جامعه را در بخش های مختلف به زنان واگذار شود.

گفتنی است کارگاه آموزشی توانمندسازی سرپرست خانوار شهرستان قرچک با حضور مسعود مرسلپور فرماندار، حسین ابویسانی مشاور فرماندار در امور ایثارگران و مدیر روابط عمومی فرمانداری، منیره لطیفی مهر مشاور فرماندار در امور بانوان در محل کانون ملائک برگزار شد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار