نشست خبری اقدامات و فعالیت های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قم برگزار شد

قم (پانا)- نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به همراه معاونین در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار و با توجه به نزدیکی ایام نوروز اقدامات این دانشگاه به اطلاع خبرنگاران رسید.

کد مطلب: ۸۰۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری اقدامات و فعالیت های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قم برگزار شد

عصر امروز چهارشنبه دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن جلسات این دانشگاه با اصحاب رسانه گفتگو و برنامه های این مجموعه را به اطلاع خبرنگاران رساند.

در این برنامه که با حضور معاون غذا و دارو، معاون بهداشت، معاون اورژانس و فوریت های پزشکی و سایر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد دکتر ایرانی خواه ضمن تأکید بر غنیمت شمردن فرصت ها در حوزه مدیریتی این دانشگاه افزود: مجموعه ای خدمتگذار در دانشگاه علوم پزشکی مشغول هستند که با تمام توان و تعهد سعی در رفع مشکلات دارند و با برنامه از فرصت های محدود مدیریتی استفاده می کنند تا کاری بر زمین نماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: با شروع طرح تحول کارهای روزمره ما افزایش روز افزونی پیدا کرده و غیر از آن قسمت اعظم فعالیت و انرژی و توان این دانشگاه صرف اصلاح و اقدام در رفع اشکالات زیر ساختی این طرح است.

وی با تأکید بر پابرجا بودن طرح تحول نظام سلامت افزود: در این زمینه بحث بیمارستان­ها که محوری ترین پایه حوزه درمان است از حدود 1600 تخت که از سال های گذشته در بخش خصوصی، خیریه و دولتی در استان وجود داشت، تقریباً 100% آن فرسوده نیز بوده است و مدرنترین بیمارستان ما در آن زمان بیمارستان شهید بهشتی بود که اکنون با افتتاح بیمارستان فرقانی مجموع تخت های بیمارستانی نیز افزایش چشمگیری یافته است.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به برنامه ریزی پر اثر در خصوص حدود 800 تخت بیمارستانی که یا به شکل نیمه ساخته بود و بدست خیرین و دولت رها شده بود افزود: ما در جهت تکمیل آن ها اقدام کردیم که این اقدام از طریق درخواست وتأمین وام مدیریت انجام شده است.

بالاترین مرجع پزشکی استان در ادامه خبر از بهره برداری دومین بیمارستان مدرن داد و گفت: هم اکنون بیمارستان فرقانی با 80% ظرفیت خدمت ارائه می دهد، همچنین بیمارستان شهداء نیز در روزهای پیش رو در اولین روزهای سال جدید با 170 تخت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و در قالب طرح تحول سلامت از یک تحول انقلاب گونه خبر داد و تصریح کرد: شهر قم از جمله کلان شهرهای معدودی بود که با حدود 500 نفر نیرو در رشته های مختلف فنی: ائم از پرستار و پزشک و کارشناس فنی و ... توانست کل مجموعه استان را تحت پوشش قرار دهد.

دکتر ایرانی خواه افزود: تمامی تخت های بیمارستانی دولتی شیک و مجهز شده و خدمات ارائه می دهند. همچنین در حوزه پژوهشی نیز ارتقاء بسیاری پیدا کردیم که با توجه به تولید مقالات مؤثر علمی مقام هفدهم را در جهان بدست آورده ایم و قم در این زمینه سهم نسبتاً خوبی را داشته است.

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وجود 60 آزمایشگاه در سطح استان قم تأکید کرد: با توجه به شروع تعطیلات نوروز از این تعداد 5 آزمایشگاه در سطح استان به صورت فعال در تعطیلات نوروزی آماده خدمت رسانی می باشند.

پرهامی افزود در این مدت مراکز دندان پزشکی هم فعالیت مستمر خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به وجود مراکز رادیو لوژی، سی تی اسکن و ام آر آی مجموع آن را 37 مرکز دانست و از کار شبانه روزی 3 مرکز در طول تعطیلات نوروز خبر داد که به صورت شبانه روزی فعال هستند.

در حوزه معاونت بهداشت نیز دکتر ایزانلو با تأکید بر تشدید طرح برخورد با متخلفین افزود: طرح تشکیل نظارت ها و بازرسی ها بر مراکز و اماکن و سازمان ­ها و هتل­ها و رستوران­ها و مهمان پذیر ها، اماکن بین راهی و مساجد و غیره از 15 اسفند شروع و تا پایان 15 فروردین سال آتی ادامه می یابد که در این طرح 55 نفر از بازرسان در قالب تیم های 2 و 3 نفره بازدید روزانه و یک نفر در طول شب خدمات خود را ارائه خواهند داد.

ایزانلو خاطر نشان کرد: خدمات ارائه شده شامل بازدید های دوره ای در طول شبانه روز است که در صورت نیاز و مشاهده نواقص اخطار مورد نیاز داده می شود و اگر نواقص رفع نشود در نهایت منجر به پلمپ و معرفی به مراجع قضایی خواهد شد و در این راستا تا کنون 1081 بازدید انجام شده که 46 متصدی متخلف به مراجع قضایی معرفی گردیده و 3 تن مواد قضایی غیر قابل مصرف کشف و معدوم شده است.

دکتر میلانی، معاونت غذا و دارو نیز با اشاره به وجود مراکز شبانه روزی داروخانه ای بر اساس ضرورت، در تعطیلات نوروز گفت:کتابچه هایی در قالب یک بروشور آماده شده که به زائرین ارائه می شود و در آن توصیه های مهم غذایی و دارویی به آنان داده خواهد شد.

در ادامه شهیدی رئیس اورژانس قم نیز از فیلدهای مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم خبر داد و افزود: مرکز اورژانس سه فیلد مدیریت حوادث و فوریت­های پزشکی و دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیر عامل بهداشت و درمان استان قم را به عهده دارد که در خصوص امداد و فوریت­های پزشکی یکی از مجهزترین پایگاه­های هوایی کل کشور در استان قم موجود است و هم اینک قم را به صورت یک آموزشکده مهم برای آموزش کل کشور تبدیل کرده است.

وی از آمادگی دائمی اورژانس خبر داد و تصریح کرد: حضور عوامل اورژانسدر آخرین پنج شنبه سال با استقرار ویژه در آرامستان­های شهر و همچنین در کل ایام نوروز در اماکن زیارتی مخصوص حرم مطهر و جمکران به صورت ملموس خواهد بود.

شهیدی از تهیه 115 هزار بروشور و راهنمای مراجعه به مراکز درمانی خبر داد و گفت مهمانان نوروزی و مردم می توانند جهت هر گونه شکایت و رسیدگی به آن تلفن 190 ارتباط برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار