سالن اجتماعات طبقه اول شورا به نام عباس شیبانی نامگذاری شد

تهران (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از تصویب نامگذاری خیابان نفت به نام خیابان دکتر محمدمصدق و سالن اجتماعات طبقه اول ساختمان شماره یک شورای اسلامی شهر تهران به نام دکتر عباس شیبانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سالن اجتماعات طبقه اول شورا به نام عباس شیبانی نامگذاری شد

علی اعطا در جلسه شورای شهر تهران گفت: مصدق یکی از شخصیت‌های تاریخی و سیاسی استعمارستیز کشور است که نقش مهمی در ملی شدن صنعت نفت داشته است.

وی افزود: عباس شیبانی نیز از شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی و تنها عضو بازمانده شورای انقلاب است که در دوره‌های دوم، سوم و چهارم عضو شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در راستای نکوداشت مقام این شخصیت‌های مبارز و استعمارستیز به پیشنهاد هیات رئیسه و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران سالن اجتماعات طبقه اول ساختمان شماره یک شورای اسلامی شهر تهران به نام «دکتر عباس شیبانی» نامگذاری شد. همچنین خیابان نفت (شمالی و جنوبی) با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به خیابان "دکتر محمد مصدق" تغییر نام یافت.

اعطا با اشاره به رای اعضای شورای شهر تهران در خصوص لغو مصوبه برج باغ ها گفت: البته در شورای شهر گذشته نیز تعدادی از افراد در خصوص لغو مصوبه برج باغ پیشنهاداتی داشتند اما متاسفانه نتوانستند اکثریت آرا را کسب کنند و این طرح مسکوت ماند؛ اما در اوایل کار شورای شهر پنجم اعضای شورای شهر این لغو را در کمیسیون سلامت بررسی کرده و سرانجام پس از ساعات‌ها کار کارشناسی این مصوبه لغو شد.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر مقرر شد شهرداری تهران طی دو ماه یک لایحه جدیدی برای حفاظت و صیانت از باغات تهران به شورای شهر ارائه کند. البته در طرح لغو مصوبه برج باغ، فرصت یک ماهه به شهرداری تهران برای ارائه لایحه‌ای جایگزین داده شده بود که با تصمیم اعضای شورای شهر این فرصت دو ماهه تعیین شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۳ سال این مصوبه اجرا شده و حالا مردم باید دو ماه صبر کنند تا لایحه جدیدی در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه بازار مسکن شرایط سکون را می گذراند به نظر نمی‌رسد لغو این مصوبه تاثیری بر بازار مسکن داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار