برگزاری 186 هزار و 472 نفر ساعت دوره آموزشی در دادگستری استان کرمان

کرمان(پانا) - معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان از برگزاری 186 هزار و 472 نفر ساعت دوره آموزشی طی سال جاری برای قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: آموزش مستمر، ارتقای دانش و مهارت کارکنان را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۸۰۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 186 هزار و 472 نفر ساعت دوره آموزشی در دادگستری استان کرمان

محمدباقر اسلامی بیان کرد: طی سال جاری 138 دوره آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی برای قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان برگزار شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: 92 دوره آموزشی به میزان 111هزار و 310 نفر ساعت ویژه کارکنان اداری، 28 دوره آموزشی به میزان 17هزار و 316 نفر ساعت برای قضات و همچنین18دوره آموزشی به میزان 58 هزار 846 نفر ساعت آموزش عمومی برای شهروندان برگزار شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات برگزاری دوره هایی آموزشی دادگستری استان بعد مسافتِ برخی از حوزه های قضایی با مرکز استان می باشد که با برگزاری دوره های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس تاحدی مشکلات برطرف گردیده است.

وی افزایش آموزش های عمومی وارتقای دانش حقوقی مردم را به عنوان یکی از علل مهم و موثر در رفع اطاله دادرسی برشمرد و اظهار داشت : انتشار مطالب آموزشی در نشریات محلی و توزیع بروشورهای آموزشی از جمله دیگر فعالیت های انجام شده در این واحد است .

این مقام قضائی استان کرمان: 380 نشست قضائی با حضور 211 عضو در سال جاری در دادگستری استان کرمان برگزار شده است.

وی عنوان کرد:از ابتدای سال جاری آراء 103نفر از قضات کرمانی به مرکز آموزش قوه قضائیه ارسال گردیده است و و47نفر از قضات در پودمان های اموزشی تهران شرکت نموده اند.

اسلامی خاطرنشان ساخت:تاکنون برای 12نفر از قضات استان کرمان گواهینامه تخصصی عالی معادل دکتری(200ساعت دوره آموزشی) از سوی مرکز آموزش قوه قضائیه صادر گردیده است.

وی اظهار داشت: دوره اول کارآموزیی قضائی استان کرمان با حضور 31 کارآموز به اتمام رسیده است و بزودی در حوزه های قضائی استان شروع به کار خواهند نمود و همچنین کلاس های علمی وکارگاهی دوره دوم کارآموزی نیز در کرمان آغاز شده است.

اسلامی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تعداد 3 هزار و600 جلد مجموعه قوانین و مقررات حقوقی و کیفری بین قضات دادگستری استان توزیع شده است.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: آموزش کارمندان در ادارات یک امر حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است که باید بطور مستمر با مجموع فرآیندهای مدیریت مورد توجه قرار گیرد تا سایر فعالیت‌های مدیریت بتواند موثر واقع شود.

اسلامی افزایش کارآیی کلی دستگاه و ارتقای اطلاعات و دانش و مهارت‌های کارکنان را ازجمله مزایای برگزاری این دوره‌های آموزشی بر شمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار