رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش استان البرز خبر داد:

همایش استانی مدرسان آموزش خانواده، مشاوران و مدیران مراکز پیوند استان البرز برگزار شد

کرج (پانا) - رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش استان البرز از برگزاری همایش استانی مدرسان آموزش خانواده، مشاوران و مدیران مراکز پیوند البرز خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش استانی مدرسان آموزش خانواده، مشاوران و مدیران مراکز پیوند استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، همایش استانی مدرسان آموزش خانواده، مشاوران و مدیران مراکز پیوند استان البرز با حضور جهانگردی رئیس اداره آموزش خانواده، دهنوی رئیس اداره مشاوره اولیا دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش، ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، و جمعی از مسئولان استانی و منطقه ای در روز یکشنبه 20 اسفند 96 در محل سالن رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد.

در این همایش خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان تحلیلی از روش های جذب بیشتر اولیا در کلاس های آموزش خانواده با توجه به ویژگی های عصر حاضر و استفاده از فناوری های نوین در تدریس برای تعامل بیشتر با اولیا و معرفی خانواده های الگو به اولیا به بیان گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش استان در خصوص ارتقاء شاخص های وزارتی بویژه در افزایش تعداد دوره های آموزش خانواده، تعداد سفارش مجلات پیوند و توسعه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند، در نخستین دوره استقرار و فعالیت دولت تدبیر و امید از سال 96-92 پرداخت.

در ادامه این همایش، جهانگردی رئیس اداره آموزش خانواده دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت متبوع به بیان فلسفه آموزش خانواده و ارائه رویکردهای نوین مبتنی بر اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف تقویت بنیاد خانواده اشاره نمود.

وی افزود: بزرگترین کمک ما به عنوان مدرسان آموزش خانواده به والدین در درجه اول کمک در تربیت فرزند و در کنار آن پرداختن به مسائلی مانند مهارت های زندگی و مهارت های ارتباطی می باشد.

در این همایش دهنوی رئیس اداره مشاوره اولیاء دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش به بیان کارکرد و نوع خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و نیز به بیان شرح وظایف مدیران و مشاوران مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده پرداخت.

دهنوی با تأکید بر خود گردانی مراکز گفت: از ابتدای سال 97 تمامی مراکز راهنمایی و مشاوره کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و به سه رتبه تقسیم خواهند شد و همه مراکز تحت سامانه آنلاین قرار میگیرند، دوره ها و کارگاههای آموزشی در سطح استانی، کشوری و حتی بین المللی برگزار خواهد شد.

دهنوی افزود: از سال آینده مشاورانی که در مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده فعالیت میکنند باید گواهینامه مشاوره داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار