فعالیت فرهنگی سه هزار مبلغ در امامزادگان درنوروز ۹۷

3هزار مبلغ از 25 اسفند در امامزادگان فعالیت فرهنگی و خدمت رسانی خود را آغاز می کنند.

کد مطلب: ۸۰۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت فرهنگی سه هزار مبلغ در امامزادگان درنوروز ۹۷

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف کشور در دوره آموزشی توجیهی اعضا هییت امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران با اشاره به اینکه نوروز سال 96 چهل میلیون نفر ایرانی امامزاده های کشور زیارت کردند، گفت: بیش از هشت هزار امامزاده در کشور وجود دارد و مازندران با بیش از هزار بقعه بیشترین تعداد امامزادگان را دارد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: با روش‌های جدید تقویت باورهای دینی باید انجام شود و برنامه‌ریزی و تبلیغ چند رسانه‌ای می‌تواند جذب جوانان به موضوعات دینی را فراهم کند.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف کشور همچنین با انتقاد از توزیع برخی کتب نامرتبط با فضای معنوی امامزادگان، نظارت بر ارائه کالاهای فرهنگی نفیس را خواستار شد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سال 96 در 240 بقعه مازندران گفت: 160 هزار نفر در مراسم تحویل سال نو سال 96 مازندران حضور داشتند و در طرح آرامش بهاری تحول معنوی با پرداختن به سیره امام هادی (ع) هدف نهایی اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه اظهارداشت: بیش از چهار میلیون و 200 هزار نفر نوروز سال 96 در مازندران به زیارت بقاع متبرکه رفتند.

وی با بیان اینکه حدود 11 درصد زیارت کشور از بقاع مازندران انجام شد، تصریح کرد: استان‌های فارس، مازندران و خراسان رضوی از استان‌های هدف گردشگری مذهبی است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با بیان اینکه مبلغان بکارگیری شده در خیمه معرفت طرح آرامش بهاری در 45 ساعت آموزش در زمینه مشاوره دینی، اجتماعی دیده‌اند افزود: تا 15 فروردین طرح آرامش بهاری ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: طرح آرامش بهاری بسیاری از خلا های فرهنگی در جامعه پوشش می‌دهد و استان مازندران با توجه زائر پذیر بودن و مسافر پذیر بودن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او یاد آور شد: امسال امامزادگان با توجه به ظرفیت های موجود، امکانات و استقبال عمومی به چهار طیف ویژه، سطح یک، سطح دو و سطح سه تقسیم‌بندی شده‌اند که خیمه معرفت در هرکدام از این چهار طیف به فراخور آن دیده شده است.

او یادآور شد: تمام ارکان سازمان اوقاف برای اجرای طرح آرامش بهاری بسیج می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار