با هدف رفع ایرادهای لایحه مرتبط صورت گرفت؛

مکاتبه شهردار تهران با رئیس‌جمهوری درباره درآمدهای پایدار شهرداری‌ها+ متن نامه

تهران (پانا) - مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از نامه شهردار تهران به رئیس‌جمهور درخصوص ارائه پیشنهادات اصلاحی در لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مکاتبه شهردار تهران با رئیس‌جمهوری درباره درآمدهای پایدار شهرداری‌ها+ متن نامه

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ، کمال مرادی درباره نامه شهردار تهران به رییس جمهور اظهار داشت: لایحه «درآمدهای پایدار شهرداریها» بعد از ۳۴ سال، در کمیسیون های مربوطه دولت و همچنین رفت و برگشت بین وزارت خانه های امور اقتصاد و دارائی و کشور بررسی و تدوین و سرانجام آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این حال این لایحه از ایراداتی رنج می برد که رفع نشدن آنها شهرداری ها را برای برخورداری از درآمد پایدار و ارائه خدمات شهری مطلوب با مشکلاتی مواجه می کند. بدین منظور دکتر نجفی شهردار تهران و دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها در نامه ای به رئیس جمهوری ضمن تشریح ایرادات این لایحه پیشنهاداتی را جهت رفع آنها ارائه داده اند.

مرادی در بیان این ایرادات تصریح کرد: اهم ایرادهای وارده به لایحه مصوب کمیسیون در نامه نجفی، در ۶ بند تشریح شده است که همگی آنها به حذف یا کاهش درآمدهای پایدار شهرداری از محل عوارض و یا درآمدهای دیگر دولتی معطوف است.

مدیر دبیرخانه شهرداران کلان شهرهای ایران در توضیح بیشتر این ایرادها یادآور شد: برای مثال درآمدهای «نسبت ۲۰ درصدی سهم کلانشهرها از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی»، «یک درصد عوارض نقل و انتقال خودرو»، «۸درصد درآمد حاصل از حق ثبت اسناد»، «یک درصد درآمد پیمانکاران پروژه های عمرانی شهری»، « عوارض کالا و خدمات قانون مالیات بر ارزش افزوده» و «امکان استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی مصرف سوخت برای توسعه حمل و نقل ریلی» همگی در لایحه «درآمدهای پایدار شهری» حذف شده و در نامه دکتر نجفی به رئیس جمهوری محل ایراد قرار گرفته اند.

مرادی همچنین در ادامه تغییر «نرخ عوارض سالیانه خودرو از سه در هزار به یک و نیم» و «سهم شهرداری ها از مالیات مستقیم از ۳درصد به یک درصد» را نیز از موارد کاهش یافته در لایحه مذکور خواند و خاطرنشان کرد: دکتر نجفی به منظور انتقال نظرات مدیریت شهری بخصوص از جایگاه شهردار تهران و دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها در نامه خود به رئیس جمهوری در ۶ بند نیز پیشنهاداتی را ارائه داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار