مروری بر سینمای ایران در خرداد ۹۶

افت فروش سینماها در اثر حمله تروریستی داعش

تهران (پانا) – تغییر بعضی مدیران سینمایی، کسب افتخار سینماگران در فستیوال‌های خارجی و حضور یک بازیگر ایرانی در مشعلداری بازیهای المپیک از مهم‌ترین اخبار سینما در خرداد 96 بود. فروش سینماها تحت تاثیر حمله به مجلس شورای اسلامی دچار افت شد و دو مراسم تقدیر از دو سینماگر بزرگ ایرانی در اسکاتلند و سوئیس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افت فروش سینماها در اثر حمله تروریستی داعش

محمد مهدی حیدریان سرانجام سه ماه پس از حضورش در مدیریت سازمان سینمایی برخی مدیران زیرمجموعه‌اش را تغییر داد و برخی دیگر را ابقاء کرد. علیرضا تابش و سید محمد طباطبایی‌نژاد مدیران فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سمت خود ابقا شدند.

گلاب آدینه بازیگر سینمای ایران جایزه بهترین دستاورد هنری را برای بازی در فیلم سینمایی «آبجی» از جشنواره بین‌المللی فیلم بروکلین در نیویورک کسب کرد و جایزه سوم بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم «سیاتل» آمریکا به مانی حقیقی برای فیلم «اژدها وارد می‌شود» رسید.

بهرام رادان بازیگر سینمای ایران به عنوان یکی از مشعل‌داران المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ معرفی شد و رضا میرکریمی فیلمساز ایرانی هم یکی از چهار داور بخش اصلی رقابتی جشنواره مسکو بود.

رویا نونهالی برای بازی در فیلم کوتاه «هایلایت» جایزه بازیگری جشنواره «Festigious» آمریکا را دریافت کرد.

در این ماه اتفاق تروریستی حمله داعش به مجلس باعث افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی فروش فیلم‌ها شد.

مراسم بزرگداشت و تقدیر از داریوش مهرجویی فیلمساز سرشناس سینمای ایران در شهر زوریخ سوئیس برگزار و نشان ویژه سومین جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ که تندیس حقوق بشر کورش است به داریوش مهرجویی اهدا شد.

در خردادماه 96 دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند با اهدای دکترای افتخاری ادبیات به بهرام بیضایی از فعالیت‌های ادبی و نمایشی این نویسنده، پژوهشگر و کارگردان برجسته تئاتر و سینمای ایران تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار