جزئیات اولین جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدثلاث»

تهران (پانا) - اولین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد ثلاث از اغتشاشگران حادثه خیابان پاسداران، امروز در شعبه ۹ دادگاه کیفری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اولین جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدثلاث»

محمد ثلاث در تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰ در یک اقدام مجرمانه با اتوبوس سه نفر از مأمورین ناجا را به شهادت رسانده بود توسط مأمورین پلیس دستگیر و پس از انجام تحقیقات به قتل مأمورین اعتراف کرده است.

اولین جلسه رسیدگی به اتهام محمد ثلاث در شعبه ۹ دادگاه کیفری برگزار شد. محمدی کشکولی قاضی رسیدگی کننده به این پرونده، اتهامات محمدرضا ثلاث را ۳ فقره قتل عمد و اخلال در نظم عمومی اعلام کرد و گفت: این فرد مسبب قتل رضا مرادی علمدار، محمدعلی بایرامی و رضا امامی بوده است و اولیای دم این سه نفر تقاضای اشد مجازات را خواستار هستند.

محمد شهریاری نماینده دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی سپس به قرائت کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: در راستای اجرای ماده ۳۹۶ از قانون آئین دادرسی کیفری، کیفرخواست صادره قرائت می شود.

سرپرست دادسرای امور جنایی بیان داشت: محمدرضا ثلاث متولد ۱۳۴۶، متهم از سه فقره قتل عمدی که در تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰ ساعت ۲۰ حسب تماس مرجع انتظامی مبنی بر حمله اتوبوس به کلانتری در خیابان پاسداران که با توجه به مشهود بودن جرم کار قضایی انجام شد.

وی افزود: رضا مرادی، رضا امامی و محمد علی بایرامی که از یگان انتظامی بودند، در بیمارستان لبافی نژاد و در بخش سردخانه معاینات بالینی و پزشکی قانونی بر روی آنها انجام شد. بر اساس تحقیقات مشخص شد راننده اتوبوسی که به این افراد حمله کرده نیز در بیمارستان بستری بود. به همین دلیل با حضور در بیمارستان از همان ابتدا کار تحقیقات قضایی را آغاز کردیم.

نماینده دادستان تهران به اظهارات متهم اشاره کرد و گفت: متهم در اعترافات خود اعلام کرد که با توجه به عصبی بودن با اتوبوسی که قبلاً در آن منطقه پارک شده بود به سمت یگان انتظامی حمله کرده است، وی نزد بازپرس به صراحت قتل عمد را قبول کرده است و در پاسخ به اینکه چرا در محل حضور داشتی گفته بود در حمایت از برادر خودمان نعمت ریاحی در محل بودیم.

شهریاری افزود: متهم در پاسخ به این سوال که آیا این سه نفر را از قبل می شناختی، گفت نمی شناختم. همچنین ثلاث در رابطه با انگیزه قتل نیز گفته است «عصبانی بودم». متهم همچنین در اعترافات خود اعلام کرده بود که ما حدود ۳۰ نفر بودیم و شبها در همان اتوبوس می خوابیدیم.

نماینده دادستان تهران در رابطه با گزارش پزشکی قانونی پیرامون قتل سه نفر از ماموران ناجا گفت: پزشکی قانونی علت فوت در رابطه با رضا مرادی را صدمات متعدد در اثر اصابت جسم سخت، در خصوص محمدعلی بایرامی، خرد شدن جمجمه و در مورد رضا مرادی علمدار علت فوت را صدمات متعدد در اثر اصابت جسم سخت اعلام کرده است.

شهریاری در رابطه با پرونده وضعیت روانی ثلاث گفت: حسب اعلام نظر روانپزشکی در حال حاضر وی دچار درجاتی از افسردگی است اما اینکه وی پیش از این دچار اختلالاتی باشد که قوه عقل را زیر سوال ببرد، چنین چیزی مطرح نیست. در وضعیت فعلی وی حالت خطرناک ندارد. در سوالاتی که از خود متهم پرسیده شده بود وی اعتراف کرده بود که ۱۵ سال پیش تریاک مصرف می کرده است اما اکنون ترک کرده است.

وی در خصوص پرونده شخصیت متهم نیز گفت: حسب پرونده تشکیل شده، متهم از ازدواج اول دو فرزند دارد. وی پس از طلاق اول، اقدام به ازدواج مجدد کرده و سپس طلاق می گیرد. وی گفته است که ازدواج سومی هم داشته است اما سرنوشت آن مشخص نیست. در حال حاضر متهم، پرونده جعل شناسنامه نیز در یکی از دادسراها دارد. حسب اظهارات متهم، وی فاقد مسکن و شوفر اتوبوس بوده است.

نماینده دادستان تهران با اشاره به اینکه ثلاث سابقه کیفری دارد، گفت: ایراد ضرب و جرح، مواد مخدر، دو پرونده مالی و دو پرونده اخلال در نظم عمومی از جمله سوابق کیفری متهم است. متهم اظهار داشته است که از ۱۵ سال پیش وارد فرقه دراویش شده و حسب اظهاراتش مسلمان و شیعه ۱۲ امامی است، همچنین وی اعلام داشته که عقاید خاصی به دراویش دارد و انگیزه خود را حمایت از برادران دینی گفته است. متهم در مرحله تحقیق از عملکرد خود پشیمان نبود اما اکنون ابراز پشیمانی کرده است.

نماینده دادستان تهران پس از اتمام کیفرخواست، حسب اجرای ماده ۲۷۹ قانون دادرسی کیفری درخواست قصاص برای متهم را از دادگاه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار