آیین نمادین گرامیداشت روز درختکاری در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - مراسم نمادین استانی روز درختکاری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در آموزشگاه کوثر مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۵۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین نمادین گرامیداشت  روز درختکاری در ارومیه برگزار شد

قهرمان اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در این مراسم اظهار داشت: دانش آموزان و فرهنگیان در هفته درختکاری وظایفی را دارند و به موضوع درختکاری در احادیث و روایات نیز اشاره مستقیم شده است.

وی ادامه داد: درختکاری در جمهوری اسلامی یک سنت است و این مهم باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و موجب ایجاد و تقویت حس مسئولیت پذیری و قدرشناسی در دانش آموزان می شود.

میر صمد موسوی سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: بررسی ها نشان می دهد فواید و نکات مثبت فضاهای سبز بیش از ٨ برابر فواید استفاده چوبی و مرتعی آن است.

موسوی خاطر نشان کرد: جذب ٥٠٠ تا ٢٠٠٠ متر مکعب آب، کنترل آبهای سطحی و تغذیه آبهای زیرزمینی از جمله فواید زیست محیطی جنگل ها می باشند.

وی افزود: جلوگیری از صدای محیط،تعدیل آب و هوای منطقه،تولید مواد دارویی و صنعتی،استفاده اقتصادی و تأمین اکسیژن مورد نیاز جانداران از دیگر فواید وجود فضاهای سبز و جنگل ها و مراتع به حساب می آیند.

مقصود رزم آرا معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز تاکید کرد: ارتقای سواد زیست محیطی در بین دانش آموزان لازمه جامعه امروز و فردای کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار