توضیح شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر: کنسرت پاپ در محدوده شهری ممنوع ، خارج از شهر آزاد است

این توضیح در پی انتشار نامه‌ای منتسب به امام جمعه رامسر منتشر شده است

تهران (پانا) - در پی انتشار تصویر نامه ای منسوب به امام جمعه شهر رامسر مبنی بر ممنوعیت برگزاری کنسرت پاپ در این شهر، شورای فرهنگ عمومی این شهر تکذیبیه ای را صادر کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توضیح شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر: کنسرت پاپ در محدوده شهری ممنوع ، خارج از شهر آزاد است

کنسرت‌های نوروزی که هر ساله در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری برخی شهرهای کشور و از جمله رامسر به‌شمار می‌رود اما امسال از گوشه و کنار خبرهایی به گوش می‌رسید که در برخی از شهرهای شمالی کشور با برگزاری کنسرت‌های موسیقی پاپ مخالفت شده است تا اینکه تصویر نامه‌ای منتسب به امام جمعه شهر رامسر در فضای مجازی منتشر شد.

در تصویر نامه رضایی جمنانی امام جمعه شهر رامسر که بعد از ساعاتی تکذیب شد، دلیل مخالفت «نبود ظرفیت‌های لازم با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی» اعلام شده بود و برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی پاپ در شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر را ممنوع اعلام و فقط اجرای زنده موسیقی سنتی مجاز دانسته شده بود.

اما ساعاتی پس از دست به دست شدن این نامه در فضای مجازی، شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر در حالی محتویات آن نامه را تکذیب کرد که در بند 2 تکذیبیه ممنوعیت برگزاری کنسرت پات در محدوده شهری تایید شده است. متن این بیانیه به این شرح است:

« به نام خدا
تکذیبیه ممنوعیت کنسرت موسیقی در شهرستان رامسر
به اطلاع عموم شهروندان عزیزوفهیم و دوست داران برنامه های فرهنگی و هنری می رساند:
۱-اخبار منتشره در بعضی از گروه های مجازی مبنی بر ممنوعیت کنسرت های موسیقی در رامسر کاملا دروغ است و قویا تکذیب می شود.

۲-ریاست محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر به علت پاره ای از معاذیر و بدنبال پاره ای از اعتراضات با اجرای کنسرت موسیقی پاپ در محدوده شهری رامسر و کتالم و ساداتشهر مخالفت کردند و اجرای موسیقی سنتی و محلی و جنگ شادی در چارچوب مقررات و موازین قانونی با هیچ محدودیت و ممنوعیتی مواجه نمی باشد.

۳-امام جمعه محترم وریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان همیشه حامی برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان بودند و رامسر یکی از فعال ترین شهرستان ها در جشنواره های نوروزی و تابستانه می باشد که حمایت و پشتیبانی مسئولان محترم شهرستان اعم از شورای تامین و شورای فرهنگ عمومی جای سپاس ویژه دارد.

۴-تاکید میشود اجرای کنسرت موسیقی اعم از پاپ و سنتی و جنگ شادی در خارج از حوزه شهری رامسر از جمله در سالن همایش های بین المللی تله کابین رامسر با عنایت به امکانات و شرایط بسیار مطلوبی که دارد در چارچوب مقررات با هیچ مانع و مشکلی مواجه نیست.

۵-شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر حق رسیدگی حقوقی اخبار منتشره را برای خود محفوظ میدارد که قطعا پیگیری خواهد شد.

۶-در پایان تاکید میشود اخبار مرتبط با لغو یا محدودیت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از طریق روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر
۹۶/۱۲/۱۹ »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار