رئیس امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا اعلام کرد:

37 پایگاه و207 مدرسه آذربایجان شرقی آماده اسکان میهمانان نوروزی

اکثر کلاس ها سطح ویژه و الف هستند

تبریز (پانا)- رئیس امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  گفت: 37 پایگاه،207 مدرسه با 2 هزار و 70 کلاس در سطح استان برای اسکان میهمانان فرهنگی نوروزی  آماده شده است.

کد مطلب: ۸۰۵۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
37 پایگاه و207 مدرسه آذربایجان شرقی آماده اسکان میهمانان نوروزی

مالک افشار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص اقدامات ستاد اسکان فرهنگیان استان آذربایجان شرقی در نوروز 97 اظهار کرد: 37 پایگاه،207 مدرسه با 2 هزار و 70 کلاس در سطح استان برای اسکان میهمانان فرهنگی نوروزی آماده شده است و از این تعداد، 100 مدرسه نیز برای رزرو اینترنتی در نظر گرفته شده است.

وی از خرید تجهیزات اعم از فرش، کولر، تلویزیون، اطو، پتو، بالش، ملافه و یخچال برای تجهیز مراکز اسکان فرهنگیان استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: تعرفه کلاس های ویژه 280 هزار ریال، کلاس سطح الف 245 هزار ریال و سطح ب 180 هزار ریال است که امسال سعی داریم تا تمامی کلاس ها در سطح ویژه و الف باشند و کلاس سطح ب را نداشته باشیم و همچنین بیش از 50 درصد مدارس سطح الف امسال به سطح ویژه تبدیل شده اند.

رئیس امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنمین از راه اندازی نرم افزارهای جی پی اس و اس ام اس برای راهنمایی میهمانان فرهنگی در ایام نوروز خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرش گرم و صمیمی از میهمانان فرهنگی در ورودی های شهر، ستاد پذیرش و مدارس اسکان اندیشیده شده است و مسافرانی که مدرسه مورد نظر را به صورت اینترنتی رزرو کرده باشند می توانند مستقیم بدون مراجعه به ستاد به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

افشار اضافه کرد: با توجه به این که برخی امکان رزرو اینترنتی را ندارند بخشی از کلاس ها برای این افراد در نظر گرفته شده واین مسافران می توانند به ستاد اسکان مرکزی واقع در خیابان ارتش تبریز همان محل اسکان دائمی مسافران فرهنگی و یا ستاد اسکان شماره یک واقع در دروازه تهران و یا ستاد اسکان شماره 2 واقع در جاده ایل گلی مراجعه کنند.

وی افزود: خانواده هایی که بعد از 12 شب به تبریز می رسند می توانند به مدارس شیفت که آدرس و شماره تماس با سرایدار مدرسه د رمحل ستاد اسکان نصب شده است مراجعه کنند و این اقدام فقط توسط استان آذربایجان شرقی صورت می گیرد و استان های دیگر بعد از اتمام زمان پذیرش هیچ مسافری را تا فردا صبح پذیرش نمی کنند.

رئیس امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: البته به غیر از مدارس، باشگاه فرهنگیان استان و خانه معلم شماره دو و سه تبریز نیز آمادگی لازم برای پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی را دارد.

افشار گفت: برای راهنمایی بیشتر مسافران در نظر داریم تا در ورودی ها و سطح شهر آدرس ستادهای اسکان را به صورت بنر نصب کنیم ولی تا این لحظه سازمان زیباسازی شهرداری تبریز مجوز این کار را نداده است و همچنین بر اساس هماهنگی با شهرداری کلان شهر تبریز، اتوبوس های تبریز گردی به صورت رایگان در ایام نوروز آماده ارایه خدمات به میهمان فرهنگی خواهند بود.

وی با اشاره به رویداد تبریز 2018 اظهار کرد: اجرای جنگ شادی برای میهمانان فرهنگی، اجرای مسابقات نقاشی با عنوان مکان های دیدنی تبریز و اهدای بسته های فرهنگی آموزشی به میهمانان از جمله برنامه ها ستناد اسکان فرهنگیان در ایام نوروز خواهد بود.

افشار با بیان این که امسال شعار ما نوروز شاد و سالم است، گفت: پذیرش میهمانان نوروزی ازبعد از ظهر 28 اسفند ماه شروع می شود و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت و بیش از 550 نفر عوامل اجرایی اعم از مدیر مدرسه،سرایداران مدارس و کارکنان ستاد ها در این مدت 15 روزه سعی خواهند کرد تا بهترین و بیشترین خدمات را به مسافران ارایه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار