فرماندار ری در مراسم هفته منابع طبیعی و روز درختکاری:

لزوم راه انداختن نهضت درختکاری در کشور

شهرری (پانا) - فرماندار ری گفت: باید نهضت درختکاری در کشور شکل بگیرد و برای این منظور سازمان منابع طبیعی باید زمین در اختیار شهرداران قرار بدهد.

کد مطلب: ۸۰۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم راه انداختن نهضت درختکاری در کشور

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در مراسمی که به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی برگزار شد گفت: درختکاری سنت حسنه و نیکویی است که در دین ما نیز بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین امام علی(ع) از هر فرصتی برای درختکاری استفاده می کرد، افزود: طبق روایات هرکسی در دنیا درختی بکارد خداوند در بهشت به او بهترین درختان میوه را اهدا خواهد کرد.

فرماندار ری ادامه داد: با توجه به آثار مخرب تکنولوژی بر محیط زیست، نیاز به گسترش فضای سبز، درختکاری و جنگل کاری داریم که متاسفانه در چهل سال اخیر بحث جنگل کاری با افت شدید موجه شده است و گسترش فضای سبز همت اجتماعی همه مردم را می طلبد تا این نهضت مهم تحقق پیدا بکند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری ها و مرگ و میرها ناشی از آلودگی هوا است، اظهار داشت: درختان بهترین وسیله برای تصفیه هوا و مقابله با آلودگی هوا هستند لذا اگر محیط و پیرامون شهر درختکاری شود هوای اطرافمان پاک تر خواهد بود.

فرماندار ری با تاکید براینکه باید نهضت درختکاری در کشور شکل بگیرد، گفت: باید همه شهرداران، دهیاران، مردم، مسئولان، نظام و همه آحاد به درختکاری روی بیاورند و همچنین از آن صیانت کنند تا بدین وسیله سهم خود را در سلامت ایفا بکنند.

جمالی پور ادامه داد: اگر فردی هر سال درختی کاشته و از آن مراقبت کند خدمت بزرگی برای سلامت جامعه انجام داده است.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار