در گفت‌وگو با پانا

انتقاد عضو شورای شهر تهران به جولان اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: اقدام موثری برای خروج خودروهای فرسوده صورت نگرفته است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفته است که تاکنون اقدام موثری برای خروج خودروهای فرسوده از پایتخت انجام نشده است این در حالی است که بخش زیادی از ناوگان اتوبرسرانی پایتخت نیز فرسوده هستند.

کد مطلب: ۸۰۵۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد عضو شورای شهر تهران  به جولان  اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا درخصوص نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل در شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در آلودگی هوای تهران نقش پررنگی دارد فرسودگی خودروهاست زیرا میزان آلایندگی این خودروها بسیار بالاست اما هنوز اقدام موثری برای خروج خودروهای فرسوده انجام نشده و به این دلیل خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد، روندی کندی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست و اولویت شورای شهر گسترش حمل و نقل عمومی است، گفت: از آنجا که منابع متحرک از جمله خودروها پای ثابت آلودگی هوای تهران هستند، بنابراین تردد خودروهای فرسوده بار آلودگی هوا را چندین برابر می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل پاک در تهران گفت: مدیریت شهری درباره آلودگی هوا اقداماتی را انجام می‌دهد اما در این زمینه فقط مسئولیت بر عهده شهرداری نیست. گسترش حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی بر عهده شهرداری تهران است که باید در این زمینه جدی‌تر ورود کند چرا که بخشی اعظمی از ناوگان اتوبوسرانی در تهران نیز فرسوده هستند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: هم‌اکنون تمرکز شورا و شهرداری بر افزایش تعداد واگن‌های مترو و همچنین خرید اتوبوس‌های نو است که امیدواریم دولت نیز در این بخش به مدیریت شهری کمک کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای خاطرنشان کرد: دولت مصوبه‌ای دارد که طبق آن باید دو هزار واگن برای کلانشهرهایی که دارای خطوط ریلی هستند، تأمین شود که از این تعداد، هزار واگن سهم پایتخت است که امیدواریم این مصوبه محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار