اهدا 321 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: در جشنواره ای که از 10 تیر تا 1 آبان ماه سال 96 در استان برگزار شد، تعداد 321هزار جلد کتاب، توسط هم استانی ها و هم چنین دستکاه های اجرایی، به کتابخانه های عمومی استان سمنان اهدا شد که این نهاد تاکنون، 40هزار جلد کتاب را برای مطالعه به خانواده ها اراِئه داده است که از این حیث استان سمنان رتبه اول را در کشور دارا است.

کد مطلب: ۸۰۵۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدا 321 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان سمنان

نور علی غلامحسین نیا سماکوش، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان، اظهار داشت: تعداد کارمندان کتابخانه های عمومی استان سمنان 145 نفر است؛ از این تعداد 85 نفر آن ها خانم هستند که با پیگیری های لازم، وضعیت معیشتی حقوقی این کارکنان رو به رشد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در ادامه با توجه به جمعیت 702 هزار نفری مردم استان، که افراد بالای 4 سال عضو کتابخانه عمومی آن ها هستند، افزود: در سال 96 تاکنون، تعداد 4 هزار نفر به اعضای کتابخانه های عمومی استان اضافه شده اند.

ظرفیت کتابخانه ها باید افزایش یابد


معاون استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت های ایجاد شده برای کتابخوانی هنوز تکمیل نیست، گفت: ظرفیت کتابخانه ها باید افزوده شود. همچنین در کتابخانه های عمومی باید با مردم ارتباط مستقیم برقرار شود.

سعید ناجی خاطرنشان کرد: سال 1404 افق دید ما در امر کتابخوانی باید باشد که با توجه به این موضوع، ظرفیت های ایجاد شده برای کتابخوانی هنوز تکمیل نیست و ظرفیت کتابخانه ها باید افزوده شود. مردم باید جهت عضویت در کتابخانه ها، تشویق شوند و شوق و ذوق پیدا کنند که این امر، موضوع بسیار مهمی است.

وی در ادامه تعداد کتب موجود در کتابخانه ها را مهم دانست و عنوان کرد: این موضوع برای ما مهم است اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، تنوع و گوناگونی این کتب است. باید تشکل های مردمی در حوزه کتابخوانی ایجاد شود تا هم ارتباط بین کتابخانه ها و مردم و هم چنین ادارات شکل گیرند،هم با افزایش سطح کتابخوانی که در نحوه عضو گیری تاثیر بسزایی دارد، سطح مطالعه در استان نیز افزایش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در پایان گفت: باید فضای روح و جان تقویت شود. شهرداری ها، شوراها و بخشداری ها باید وارد میدان شوند که بخش زیادی از فضای فرهنگی ما را شکل داده اند و منابع مردمی کشور را در اختیار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار