معاون متوسطه آموزش و پرورش: در سند تحول مدرسه کانون تحول است

چابهار (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مدرسه را در سند تحول کانون تحول دانست.

کد مطلب: ۸۰۵۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش و پرورش: در سند تحول مدرسه کانون تحول است

علی زرافشان در گردهمایی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور که در محل سالن همایش‌های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار کرد: مبانی نظری سند تحول بنیادین، تربیت دانش آموز صالح است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش موضوع تفویض اختیار در مدرسه را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: همه چیز باید در مدرسه رقم بخورد تا نتایج عینی و عملی آن قابل مشاهده باشد.

وی بیان کرد: رویکرد مدرسه محوری برای انجام تحول ضرورت دارد.

زرافشان از اجرای طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از پایه چهارم ابتدایی خبر داد و افزود: این طرح ابتدا از دو منطقه به صورت آزمایشی شروع و امسال پایه هفتم و در سال آینده پایه هفتم و هشتم را در بر می گیرد.

وی گفت: در سه دوره اول تحصیلی، تربیت درست اتفاق می افتد یعنی دو دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول و تفاوت‌های فردی زمینه بروز و ظهور پیدا می‌کند، سند تحول رشد همه جانبه و جامع بچه‌ها را دنبال می‌کند بنابراین برگزاری آزمون و درگیر کردن بچه‌ها با استرس و نگرانی با آن منافات دارد.

زرافشان از برگزاری جشنواره‌های مختلفی در دوره متوسطه خبر داد که با هدف شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان با ظرفیت و قابلیت و توانمندی های ویژه پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار