فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد:

ایران دومین کشور سازنده شبیه ساز متحرک در دنیا/اعلام آمادگی برای سوری‌ها در صورت نیاز

خبرگزاری پانا: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: طی ماه های آینده شبیه ساز بالگردهای 209، کبری و شنوک رونمایی می شود.

کد مطلب: ۸۰۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز یکشنبه در مراسم رونمایی از شبیه ساز متحرک بالگرد 214، در جمع فرماندهان ستاد هوایمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (هوانیروز) این مطلب را بیان کرد.

پوردستان گفت: هم اینک باید تجهیزات و تاکتیک های خود را به روز و آنها را در میادین عمل آزمایش کنیم چرا که اگر روزی حادثه ای رخ دهد دیگر امکان فرصت این مانورها را نداریم.

وی با بیان این که ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت صنایع دفاعی گام های بسیار بلندی برداشته است، افزود: یکی از وظایف اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمان صلح، حفظ و ارتقاء بنیه های دفاعی و رزمی است.

پوردستان، نقش نیروی انسانی در نیروهای مسلح را نقشی محوری دانست و گفت: ارتقای توان رزمی در بحث آموزش در نیروی زمینی یک جایگاه محوری دارد.

امیر سرتیپ پوردستان همچنین درحاشیه مراسم رونمایی از شبیه ساز بالگرد 214 در جمع خبرنگاران افزود: این شبیه ساز که از قابلیت های بالایی برخوردار است به مرکز آموزشی "شهید وطن پور" که بزرگ ترین مرکز آموزشی در کشور و منطقه است، منتقل می شود تا در فعالیت های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با تولید شبیه ساز بالگرد 214 و سایر تجهیزات آموزشی به دست مهندسین توانمند ایرانی، امکان پذیرش دانشجو از کشورهای منطقه برای آموزش با استفاده از این تجهیزات پیشرفته مهیا شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: در گذشته فقط از شبیه سازهای استاتیک یا ثابت استفاده می کردیم ولی در حال حاضر شبیه سازهای متحرک را تولید می کنیم.

پوردستان با اعلام اینکه شبیه ساز بالگرد 214، 100 درصد متحرک با قابلیت ایجاد تمامی شرایط جوی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران دومین کشور تولید کننده این شبیه ساز است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مساله سوریه، گفت: ارتش سوریه با ساختار، سازماندهی و تجربیاتی که سال ها در درگیری با رژیم اشغالگر قدس کسب کرده است، می تواند از خود دفاع کند و نیازی به کمک های خارجی ندارد.

وی افزود: ما به عنوان کشوری دوست و مسلمان در کنار سوریه هستیم و اگر نیازی به آموزش باشد، آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم اما شرکت فعالی در عملیات های آنها نخواهیم داشت.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار