دیدارهای جابری‌انصاری در ژنو

تهران (پانا) - مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه روز گذشته (سه شنبه 15 اسفند) با روسای هیأت‌های اعزامی روسیه و ترکیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدارهای جابری‌انصاری در ژنو

صادق‌حسین جابری انصاری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه که پس از سفر خود به این کشور و دیدار و رایزنی با مسئولان بلندپایه سوری، روز دوشنبه وارد ژنو شده بود، دیروز با الکساندر ورشینین و سدات اونال، روسای هیأت‌های اعزامی روسیه و ترکیه (شرکای ایران در روند آستانه) و استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها که به صورت پی در پی و در قالب دو، سه و چهارجانبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر برگزار شد پیرامون روند اعاده صلح و آرامش به سوریه، پیگیری نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی و برنامه نشست آتی آستانه که قرار است در سطح وزرای امور خارجه سه کشور ضامن برگزار شود، بحث و تبادل‌نظر شد.

هیأت‌های سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین توافق کردند این گفت‌وگوهای چهارجانبه با هدف پیگیری نتایج روند آستانه و مصوبات کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی و تحکیم ارتباط سازنده میان روندهای آستانه و ژنو ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار