مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش وپرورش:

اردوگاه های دانش آموزی باید به سمت جهانی شدن پیش بروند

تبریز (پانا)- مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش وپرورش بر ارتباط جهانی اردوگاه ها تاکید کرد و گفت: دانش آموزان می توانند از طریق همین اردوها با جهان اسلام ارتباط داشته باشند و این کار نیاز به فضاسازی استاندارد و مناسب دارد.

کد مطلب: ۸۰۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه های دانش آموزی باید به سمت جهانی شدن پیش بروند

دومین دوره توانمند سازی روسای اردوگاههای دانش آموزی قطب ۲ کشور باحضور مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش ومدیرکل آموزش وپرورش استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.
علی رمضانی با اشاره به عدم توازن وجود اردوگاهها در کشور، افزود : در غرب کشور مشکل اساسی ما عدم وجود اردوگاه کشوری است.تبریزقطب است و در همه زمینه ها از نیروی انسانی گرفته تا حمل و نقل ریلی و هوایی توانمند است و ظرفیت ایجاد یک اردوگاه کشوری را دارد که باید با بسیج همه امکانات موجود و ممکن در این راستا اهتمام ورزیم.
مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش وپرورش افزود: متاسفانه از دیگر مشکلات ما این است که برای ساعت های آموزشی دانش آموزان برنامه مدون داریم ولی برای اوقات فراغت محصلین برنامه جامع نداریم.
رمضانی تاکید داشت: باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن و بروز ناهنجاری های اجتماعی بایستی اردوگاه ها را با طراحی سبدهای اردویی هدفمند و موضوعی مملو از دانش آموزان کنیم و بهتر است اردوگاه ها از ظرفیت روزهای پنج شنبه و جمعه برای اجرای برنامه های بانشاط و جذاب استفاده مضاعف نمایند.
وی با تاکید بر اینکه باید برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری صرفا از دانش آموزان استفاده شود، ادامه داد: نه اینکه افراد را از جامعه غیر دانش آموزی انتخاب کنیم که در این صورت نمره ما صفراست.
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: اردوگاهها فقط برای معاونت پرورشی نیست و باید فعال بودن آن در دیگر معاونت ها نیز مشهود باشد.
رمضانی از برگزاری اردوهای امسال به صورت منطقه ای خبر داد و گفت: هر شهرستان در شهر خودش اردو برگزار می کند و از همکاری سازمان دانش آموزی استفاده میشود که در واقع شریکان اردویی ما هستند.
وی با انتقاد از عدم وجود اساسنامه برای اردوگاه ها، خبر داد: به زودی این اساسنامه با درجه بندی برای اردوگاه های دانش آموزی کشور آماده می شود.
مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگر سخنان خود بر ارتباط جهانی اردوگاه ها تاکید کرد و گفت: دانش اموزان می توانند از طریق همین اردوها با جهان اسلام ارتباط داشته باشند و این کار نیاز به فضاسازی استاندارد و مناسب دارد که اردوگاه های کشوری شهید باهنر تهران و شهید بهشتی اصفهان در این راستا در حال فعالیت می باشند و ورود بخش خصوصی چراغ روشنی برای این اهداف می تواند باشد.
رمضانی در پایان خاطرنشان شد: دانش آموز در اردوگاه ها باید یک مهارت بیاموزد و این کار برگزاری مستمر اردو برای این عزیزان را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار