اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان الشتر برگزار شد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان الشتر گفت : راه پاسداشت فرهنگ شهادت در گرو صیانت از ارزش‌های اسلامی، صبر، مقاومت، جهاد علمی و فرهنگی و انتقال فرهنگ ایثار ، جهادو شهادت به نسل جوان و نوجوان است.

کد مطلب: ۸۰۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان الشتر برگزار شد

به گزارش پانا از لرستان ، محمد حسین احمدی در این یادواره که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ؛ خانواده های معظم شاهدو ایثارگرو فرهنگیان درکانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری الشتر برگزارشد با اشاره به ورود دشمن در عرصه های فکری و فرهنگی برای ضربه زدن به نسل جوان و آینده ساز جامعه افزود : ارزش‌های فرهنگی هویت، اصالت و روح یک ملت است وصیانت و حفاظت از این فرهنگ در مدارس بر عهده معلمان ؛ مربیان و معاونین پرورشی است که رسالت عظیمی در تربیت و پرورش نسل آینده ساز برعهده دارند.

وی خاطر نشان کرد : برگزاری یادواره های شهدا نقش بسیار مهمی در تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت دارد و نسل جوان در قالب این یادواره ها با رشادتها و ایثارگری ها ی رزمنده های دوران 8ساله دفاع مقدس و برهه های مختلف انقلاب آشنا می شوند.

احمدی عزت ، اقتدارو صلابت امروز کشور را مرهون و مدیون شهیدان دانست و ادامه داد : ما در قبال شهدا مسئولیم و وظیفه داریم تا آرمان و پیام آنها را هوشمندانه با ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم .

وی تصریح کرد : فضای مجازی و شبکه های ارتباطی نوین عرصه‌ای گسترده ای است که می‌توانیم از آن برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا استفاده کنیم.

احمدی اضافه کرد : باید دانش آموزان را با سیره شهیدان آشنا کردو آنان را به عنوان الگوهای عملی معرفی کرد تا ارزشهای ناب اسلامی و اخلاق نبوی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند .

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که شهدای دفاع مقدس راه بصیرت و بیداری جهان اسلام را در عصر حاضر باز کرده‌اند و افزود : شهدا با حرکت ماندگار خود حماسه ای بزرگ آفریدند و باید همواره این رشادت و پایمردی را پاسداشت و بدان ارج نهاد .

علیجانی سرپرست آموزش وپرورش شهرستان الشتر هم ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی وسالروز تاسیس امور تربیتی پیرامون جنگ نرم در جبهه فرهنگی،تربیت نسل جوان،یادواره شهدا،از خود گذشتگی شهدا،تکریم خانواده محترم شهدا،حراست از اعتقادات شهیدان،بازگوکردن اهداف شهداوانتقال آن به نسل جدید ،فرهنگ شهید وشهادت سخنانی ایراد کرد

گفتنی است که امور تربیتی آموزش و پرورش لرستان 11شهید سرافزار تقدیم انقلاب کرده که 6شهید والامقام به نام های شهیدان اسد اله حسنوند،محمدرضا میرزایی،عظیم یوسفوند،عبد الرحمان فتح الهی،نورحسین امیری و احمد علیشاهی متعلق به شهرستان الشتر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار