شهردار تبریز در صحن علنی شورا عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها، محور بودجه‌ سال ۹۷ شهرداری تبریز

تبریز (پانا)- شهردار تبریز گفت: ۱۲ درصد هزینه‌ها در بودجه سال ۹۷ کاهش داشته و جلوی ریخت‌و‌پاش‌ها نیز گرفته شده است.

کد مطلب: ۸۰۳۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تبریز در صحن علنی شورا عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها، محور بودجه‌ سال ۹۷ شهرداری تبریز

ایرج شهین‌باهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: شهرداری پیمانکار خوبی نیست اما می‌تواند با نظارت و مساعدت، در توانمندسازی بافت حاشیه‌ای عملکرد خوبی داشته باشد.

شهردار تبریز ادامه داد: نهایت تلاش ما این است که در تقویت بافت ناکارآمد شهر، از پتانسیل های داخل استانی و یا الگوهای موفق خارجی استفاده کنیم؛ اگر بتوانیم قدم خوبی در این زمینه برداریم قطعاً نتیجه مفید و موثری برای آینده شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که در بحث آسفالت، بارندگی و شرایط جوی، اجازه اقدامات اساسی نمی دهد، اظهار داشت: هم اکنون آسفالت ریزی به صورت شبانه در برخی مسیرها و معابر اولویت‌دار ادامه دارد و صورت مساعد بودن هوا، در وسعت بیشتری تداوم خواهد داشت.

شهردار تبریز تاکید کرد: خرید آسفالت را ممنوع اعلام کرده‌ایم و تماماً از آسفالت های کارخانه های تبریز استفاده می کنیم.

شهین‌باهر از کاشت و توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال، از روز درختکاری در سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: به مناسبت نوروز و تبریز ۲۰۱۸ کاشت گل و درختان در شهر متفاوت تر از سال‌های قبل خواهد بود.

وی تصریح کرد: کاشت انبوه درخت و درختچه در شهر و حریم شهر تبریز، با همکاری ادارات و کارخانجات اجرایی خواهد شد و همشهریان نیز می توانند با مراجعه به مناطق نهال رایگان دریافت کنند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: آماده ایم در صورت درخواست شهروندان به سامانه ۱۳۷ نسبت به کاشت نهال و درخت به آدرس اعلامی شهروندان اقدام کنیم.

شهین‌باهر اضافه کرد: ایجاد رینگ سبز تبریز از خاوران شروع خواهد شد و کاشت اساسی در رینگ خارجی شهر نیز شروع شده است.

وی در ادامه با اشاره به تحقق بودجه‌ سال جاری، گفت: با توجه به روند انتخابات شورا و انتخاب شهردار، عملیات کاری مجموعه شهری، در اواسط امسال، تقریبا تعطیل بوده است، اما سعی خواهد شد تحقق بودجه تا آخر سال ۹۶ به ۷۰ درصد برسد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد هزینه‌ها در سال ۹۷ کاهش داشته و جلوی ریخت‌و‌پاش‌ها نیز گرفته شده است.

شهین‌باهر با تاکید بر این‌که بنا به ظرفیت های مناطق برای درآمد عمل کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم این ظرفیت را ارتقا دهیم.، افزود: خوشبختانه در این خصوص، زمینه خوبی برای تقویت زیرساخت‌ها و فعالیت کارساز شهرداری‌ها در حریم‌ها ایجاد شده‌است.

وی متذکر شد: به مدیران شهرداری تاکید شده تا هر کسی توان مدیریت با سیاست ها و فشارهای کاری ایجاد شده ندارد، نباید کار کند.

شهردار تبریز اظهار داشت: پتانسیل شهر تبریز برای درآمد‌زایی فروان است و تلاش خواهیم کرد در جهت تحقق درآمدها حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار