تبدیل کارگاههای تولید زغال سنتی به زغال صنعتی/ حذف روشهای سنتی و تولید گاز co در تولید زغال

تولیدکنندگان زغال باید به سمت صنعتی شدن بروند

شیراز ( پانا ) - رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت  استان فارس ، با اشاره به جلوگیری از هر گونه فعالیت آلاینده و غیر مجاز و تبدیل تولید زغال  چوب خشک وآفت زده از روش سنتی به صنعتی، از تولید کنندگان زغال خواست تا برای دریافت مجوزهای لازم و صنعتی شدن به این سازمان مراجعه کنند.

کد مطلب: ۸۰۳۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل کارگاههای تولید زغال سنتی به زغال صنعتی/ حذف روشهای سنتی و تولید گاز co در تولید زغال

رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس در جلسه بررسی مسایل و مشکلات وفرصتهای سرمایه گذاری تولید کنندگان زغال از چوب در شهرستان جهرم، با اشاره به جلوگیری از هر گونه فعالیت آلاینده و غیر مجاز و تبدیل تولید زغال چوب خشک وآفت زده از روش سنتی به "صنعتی " گفت : یکی از قدیمی ترین سوخت های مورد نیاز بشر چوب و مهم ترین فرآورده سوختی آن یعنی زغال ازدیرباز برای راحتی و در دسترس بودن آن مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: تهیه زغال چوب به روش سنتی در فرآیندی ساده و با سوختن چوب در فضایی بسته انجام می شود که این روش تولید زغال چوب و گازهای سمی متصاعد ازآن در سلامت انسانها ، تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی تاثیر منفی گذاشته است .

دکتر علی همتی هدف از برگزاری این نشست مشترک را ساماندهی کنترل وحفاظت از تولید کنندگان و توزیع کنندگان فرآورده های سوختی از چوب در راستای مکان یابی وتجمیع آنها در قالب یک مجموعه مشخص وشناسنامه دار بصورت واحد صنفی یا صنعتی و صدور مجوزهای لازم برای خروج تولید کنندگان زغال از حالت سنتی به " صنعتی " در راستای استفاده بهینه از این منابع ، دانست.

همتی با تاکید براینکه تولید کنندگان زغال برای دریافت مجوزهای لازم به سازمان صنعت ، معدن وتجارت فارس مراجعه کنند اضافه کرد : هدایت ، مدیریت صحیح و نظارت مستمر دستگاههای ذی ربط بر کوره‌های زغال چوب و طی نمودن سایر مراحل وموارد قانونی لازم در صدور مجوزها نیز ساماندهی تهیه کنندگان ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان این فرآورده سوختی را تسریع می بخشد .

‏وی اظهار داشت : تولید کنندگان زغال و فرآورده های سوختی از چوب در راستای ارتقاء کیفیت ، افزایش دانش فنی ، ارتقای توان رقابت پذیری و استفاده بهینه از این منابع بایستی به روزرسانی تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا توام با آموزشهای لازم در امر بهینه‌سازی مصرف انرژی را در دستور کار خود دارد .

رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس تاکید کرد : در راستای تسریع در امر فرایندهای مورد نیاز، تمامی استعلامها در دستگاههای اجرایی مربوطهانجام می شود و مسیر را برای سرمایه گذاران در جهت فعالیتهای صنعتی هموار می نماید.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی دراین جلسه با اشاره به ظرفیت مناسب وزمینه های لازم تولید زغال گفت : استاندارد نمودن سایر فرایند های تهیه وتولید وتوزیع زغال از چوب در استان وشهرستان جهرم در توسعه صادرات ورونق اقتصادی و اشتغال تاثیر گذار است .

دکتر محمد رضا رضایی افزود : تهیه ، تولید و توزیع زغال از چوب با رعایت حفظ استاندارهای محیط زیست و آبهای زیر زمینی و جلوگیری از آلایندگی های هوا باید در راستای فعالیتهای صنعتی وتولیدی و اقتصادی صورت پذیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار