پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت است

نیشابور( پانا) - فرمانده انتظامی نیشابور در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد گفت پیشگیری از اعتیاد را مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت دانست.

کد مطلب: ۸۰۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت است

حسین بیات مختاری در کار گاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در جمع معلمان و والدین دانش آموزان در محل فرهنگسرای سیمرغ با تقدیر از همکاری و تعامل آموزش و پرورش با پلیس افزود: اعتیاد سرمنشاء بسیاری از آشفتگی ها، و از هم گسیختگی های اجتماعی هم چون طلاق، نزاع های خانوادگی و .. است.

وی خاطر نشان کرد: مصرف کننده مواد مخدر قدرت خوب فکر کردن را از دست داده و به هدف های بزرگ و اصلی خود نخواهد رسید لیکن آن چه مهم است خانوده ها و والدین مهم ترین و اساسی ترین نقش رابا سیراب کردن فرزندان از محبت واقعی در پیشگیری از این پدیده شوم باید ایفا نموده تا به محبت های دروغین دل نبندند.

بیات مختاری تاکید کرد: پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت است لذا باید در محیط خانه به فرزندانمان قدرت و جرات نه گفتن را به پیشنهادت نادرست آموزش و یان باور را ایجاد نماییم که برای شاد زیستن نیازی به مصرف مواد نیست چرا که این گونه شادی های کاذب به سرعت جای خود را به غم و اندوه خواهد داد.

فرمانده انتظامی نیشابور تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در درونی کردن هنجارهای اجتماعی در اقشار مختلف خصوصا جوانان و نوجوانان جامعه و تربیت شهروندانی قانون مدار انکار ناپذیر است. ضمن این که نهاد مهم می تواند با آموزش و تقویت فرهنگ خود مراقبتی بستری مهم برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باشد.

وی در پایان خطاب به والدین و معلمان توصیه کرد: بخش قابل توجهی شکوفایی استعداد ها و مسئولیت پذیری‌های فرزندان در نتیجه برداشت‌های مشاهده‌ای در حریم خانواده و در کنار والدین مهربان و دلسوز و در محیطی صمیمانه فراهم می‌گردد و بالعکس هنگامی که محیط خانه ناامن باشدخیابان جایگزین خانه و شیادان جایگزین پدرو مادر خواهند شد
در خور اشاره است برابر هماهنگی های صورت گرفته این کار گاه آموزشی به مدت سه روز در ساعت های مختلف و برای تعداد هفت هزار نفر از فرهنگیان و والدین دانش آموزان با حضور اساتید جامعه شناس،روان شناس و فرمانده انتظامی شهرستان برگزار و برپایی نمایشگاه ،نظرسنجی از دیگر برنامه ها ی جانبی این مراسم بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار