آموزش و پرورش منشاء تحول در جهان امروزی است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در اولین جلسه شورای اداری، آموزش و پرورش را منشاء تحول در جهان امروزی برشمرد.

کد مطلب: ۸۰۳۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش منشاء تحول در جهان امروزی است

به گزارش پانا از لرستان،سید احمد علی موسوی، نظم پذیری ، مسئولیت شناسی ، اخلاص ، خدمت صادقانه ، عدالت محوری و تکریم ارباب رجوع از جمله محورهای کار در آموزش و پرورش است.

وی از تلاشهای بی شائبه معلمان در اقصی نقاط استان تقدیر کردو افزود : با وجود رشد تکنولوژی در جهان امروزی ، هیچ چیزی نتوانسته است جای معلم و کلاس درس را پرکند و بازهم مهمترین نقش و تاثیر را در فرایند تعلیم و تربیت معلم در کلاس درس بر عهده دارد . وی تاکید کرد : هزینه کردن در آموزش و پرورش ،نوعی سرمایه گذاری است که نتایج آن به مراتب بیشتر و ملموس تر از سایر سرمایه گذاری هاست.

موسوی نیا سند تحول بنیادین را نقشه راه و راهبرد متولیان تعلیم و تربیت در انجام رسالت خطیر فرهنگ سازی در کشور عنوان کرد و ادامه داد : در این سند ابعاد مختلف تربیتی ، فرهنگی ، آموزشی و .... به دقت پیش بینی شده که در برخی ابعاد پیشرفت خوبی حاصل شده و در برخی دیگر هم تا رسیدن به مطلوب فاصله هست .

وی تاکید کرد : به استناد فصل 2این سند مبنای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش تکیه بر آموزه های دینی و انقلابی است و باید با نگاه به سیره و منش ائمه معصومین (ع) ، رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) ، تربیت دینی دانش آموزان با محوریت سیاست های راهبردهای دولت تدبیرو امید تداوم یابد .

موسوی نیا پذیرش مسئولیت را مبتنی بر تکلیفی دانست که از طرف مقام عالی وزارت به وی تفویض شده و ادامه داد : ما مقید به انجام تکلیفیم و نباید این مسئولیت ها نگاه ما را درخدمتگزاری به مردم و فرهنگیان دچار خلل کند .

وی در ادامه از فرهنگیان و کارکنان ستادی درخواست کرد : باید با همت و اراده راسخ رسالت خود را انجام داد واین تغییر و تحولات مدیریتی نباید در جدیت و اراده ما تاثیر منفی بر جای بگذارد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : طرح ها و برنامه های مختلفی در سطح مدارس در حال اجراست که باید با نظارت دقیق پیگیری شود که وقفه ای در اجرای این برنامه ها پیش نیاید .

موسوی نیا سطح اعتماد مردم به فرهنگیان و آموزش و پرورش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت : باید تلاش کنیم تا این اعتماد و آرامش در سطح مختلف حوزه های صف و ستاد به قوت تداوم یابد و جامعه شاهد بالندگی ، نشاط و حرکت عالمانه دستگاه تعلیم و تربیت باشد .

وی نظم پذیری ، مسئولیت شناسی ، اخلاص ، خدمت صادقانه ، عدالت محوری و تکریم ارباب رجوع را از جمله محورهای کار در آموزش و پرورش برشمردو ادامه داد : نباید این حس در مراجعین ایجاد شود که احساس کنند فردی بر اساس روابط می تواند حق دیگران را تضییع کند .

موسوی نیا تصریح کرد : قومیت گرایی ، سیاست زدگی و رابطه گرایی یک آسیب جدی است وباید از آن اجتناب کردو اجازه نداد این حواشی بر متن تعلیم و تربیت تاثیر بگذارد .

وی در پایان به مطالبات فرهنگیان هم اشاره کردو افزود : در ماه پایانی سال قرار داریم و ضرورت دارد با جدیت از طریق وزارت مشکلات و مطالبات فرهنگیان دنبال شود و بستر مناسب برای تسویه این مطالبات فراهم شود .

موسوی نیا درادامه سخنان خود بر این نکته تاکید که مسئولیت امانتی است که باید تمام تلاش را برای حفظ آن و خدمت به مردم انجام داد و ادامه داد : باید از حواشی پرهیز کرد و با قوت در تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کارکرد و نسلی قانونمند و جامعه پذیر را برای توسعه و آبادانی کشور پرورش داد .

وی در پایان سخنان خود از تلاشهای مدیر کل سابق تقدیر کرد و ادامه داد : این مسئولیت ها گذرا است و باید به دنبال کسب رضایت الهی و اعتماد مردم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار