رییس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان:

هدف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت است

مریوان(پانا)_رییس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان در نشست مدیران مدارس متوسطه مریوان گفت : حرف اصلی سند تحول بنیادین، چرخش از آموزش به فرهنگی و تربیتی است و در واقع تغییر ریل آموزش به تربیت است .

کد مطلب: ۸۰۳۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت است

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،طیب سالاروندیان رییس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان در نشست مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان مریوان گفت : امروز پرداختن به سند تحول و عملیاتی کردن مفاد سند از راهبردی ترین برنامه ها و از اساسی ترین الزمان آموزش و پرورش است .

وی با بیان اینکه وظیفه کلیه نیروهای ستادی و صفی اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، اظهار داشت : مدیران مدارس معماران اصلی اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند .

طیب سالاروندیان مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تمام ساحتی عنوان کرد و اظهار داشت : شعار کلیدی آموزش متوسطه اول استان ، ترویج گفتمان آموزش و پرورش تمام ساحتی و پرداختن به تمام جنبه و ساحت های شش گانه در سند تحول است .

رییس اداره آموزش متوسطه اول استان با تاکید بر اینکه ماموریت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین رساندن دانش آموزان با تکیه بر شایستگی های پایه به مراتبی از حیات طیبه است، تصریح کرد : تحقق این امر مستلزم پرداختن به تمامی ساحت های تعلیم و تربیت است .

سالاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن این سند فاخر ملی نیاز به یک مدل داریم، گفت : مدل تعالی مدیریت ،برگرفته از مدل EFQM به نوعی طراحی و بومی سازی شده ای است که تمامی ساحت های شش گانه مطلوب سند را در برگرفته است .

وی در ادامه گفت : در سند تحول بنیادین به استاندارد سازی و تضمین کیفیت مدارس توجه شده است . لذا مدل تعالی مدیریت این امر را در آموزش و پرورش میسر می سازد .

طیب سالاروندیان افزود : ماهیت کلیه فعالیت های کیفی در دوره اول متوسطه ، هویت یابی دانش آموزان است ، به نوعی که منجر به شناخت دانش آموز از توانایی ها و استعدادهای بالقوه خود باشد .

رییس اداره آموزش متوسطه اول استان رویکرد اصلی این دوره را توسعه تفکر و کار آفرینی بر شمرد و گفت : جشنواره نوجوان خوارزمی به نوعی زمینه ساز کارآفرینی در دانش آموزان است .

وی اضافه کرد : طرح های شهاب و جابربن حیان در دوره ابتدایی و جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره متوسطه اول به صورت فرآیندی زمینه ساز هدایت تحصیلی و درست را در دانش آموزان فراهم می سازد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار