مشاور وزیر آموزش و پرورش خبرداد:‌ حمایت گروه‌های صنعتی از ارتقای رفاه و بهداشت مدارس

تهران (پانا)- مشاورر وزیر آموزش و پرورش از ارتقای رفاه و بهداشت مدارس با کمک و حمایت برخی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبرداد:‌ حمایت گروه‌های صنعتی از ارتقای رفاه و بهداشت مدارس

منصور مجاوری در نشست اعلام همکاری «وزارت آموزش و پرورش» و برند «دامستوس» با هدف ارتقای سطح بهداشت مدارس در مناطق محروم ایران گفت: سازمان‌های دولتی تاکنون همکاری چندانی با بخش‌خصوصی برای جلب حمایت این بخش‌ها نداشته‌اند اما درابتکاری که وزارت آموزش و پرورش داشته است راه برای ورود بخش خصوصی جهت همکاری و بهبود وضعیت رفاهی و بهداشتی مدارس کشور باز شده است.

وی افزود:‌ 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور وجود دارند که ارتقای ایمنی، سلامت و بهداشت آنها همواره دغدغه آموزش و پرورش بوده است به همین دلیل با هدف بهبود وضعیت بهداشت مدارس از همکاری و کمک گروه‌های صنعتی از جمله شرکت یونیلیور ایران بهره گرفته شده است.

مجاوری عنوان کرد: برند دامستوس که تولید کننده محصولات بهداشتی است حمایت‌های بسیاری را از بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس انجام داده است.

مجاوری با تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت و سلامت کودکان از تلاش‌هایی که دامستوس برای بهبود بهداشت دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌دهد،تقدیر کرد و افزود: همکاری خوب و موفق وزارت آموزش و پرورش و طرح دامستوس سبب شده تا در این دو سال صدهاهزار دانش‏‌آموز ایرانی به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه 650 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ طرح دامستوس و مدارس بهداشتی تاکنون سرویس بهداشتی 600 مدرسه در مناطق محروم شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، یاسوج و زاهدان را بازسازی، تمیز و بهداشتی کرده است. در این طرح همچنین 30 هزار لیتر دامستوس شامل محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده به مدارس تحت پوشش اهدا می‌شود.

مشاور وزیرآموزش و پرورش با اشاره به محدودیت‌های مالی آموزش و پرورش در بازسازی و ارتقای ایمنی و بهداشت مدارس گفت:‌ درهمه جای دنیا بخش‌خصوصی برای بهبود وضعیت آموزش و رفاه مدارس به کمک بخش‌های دولتی می‌ایند تا دانش‌اموزانی مستعدتر و خلاق‌تر تربیت شوند.

در ادامه این نشست اوزگور کولوکفاکی مدیرعامل شرکت یونیلیور ایران ضمن اشاره به اهمیت این طرح گفت: این کمپین با توجه به طرح مسئولیت اجتماعی دامستوس یا همان برنامه موفق «حیات پایدار یونیلیور» برنامه‌ریزی شده است. طرحی که در آن علاوه بر ارتقای سطح بهداشت مدارس، سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به این مقوله نیز از طریق آموزش مناسب بهبود می یابد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما کمک کردن به کودکان است تا نگران استفاده از سرویس‌های بهداشتی در مدارس خود نباشند.

اوزگور کولوکفاکی با بیان اینکه این شرکت از سال 1380 وارد بازار ایران شده است، اظهار کرد:‌ محصولات شوینده و بهداشتی این واحد صنعتی در کارخانه این شرکت در شهر قزوین بومی سازی شده و ضمن اشتغال 400 نفر برنامه جذب هزار نیروی جدید را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر بهبود وضعیت بهداشتی مدارس اظهار کرد: دانش‌آموزان و والدین آنها نیاز دارند تا راه‌های افزایش بهداشت را آموزش ببینند و این آموزش‌ها بخشی از برنامه ما برای حضور در بازار ایران است.

مدیرعامل یونیلیور ایران با بیان اینکه دامستوس از سال 2014 به صورت کاملا بومی در ایران تولید می‌شود، اظهار کرد: 60 درصد محصولات این شرکت در کارخانه قزوین تولید می‌شود و در سال 2018 نیز سرمایه‌گذاری بیشتری برای بومی‌سازی تولیدات انجام خواهد شد.

طرح «دامستوس و مدارس بهداشتی» با شعار «دامستوس حاضر، میکروب غایب» با مشارکت «وزارت آموزش و پرورش» و برند «دامستوس»، در برخی مدارس مناطق محروم استان‌های ایران در حال اجرا است.

نشست این همکاری در یکی از مدارس منطقه 19 تهران و با حضور منصور مجاوری مشاور ارشد وزیر آموزش پرورش، آقای اوزگور کولوکفاکی مدیرعامل شرکت یونیلیور ایران و همچنین دو تن از بازیگران محبوب کشورمان برگزار شد که طی آن همکاری برند «دامستوس» و «وزارت آموزش و پرورش» به صورت رسمی اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار