معاون دادستان استان اردبیل:

آموزش و پرورش نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارد

اردبیل (پانا) - معاون دادستان استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارند که در این زمینه باید توجه ویژه‌ای به تاثیرگذاری این نهادها شود.

کد مطلب: ۸۰۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارد

جهانگیر جوانمرد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردبیل که در سالن فرمانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد دارند که در این زمینه باید توجه ویژه به این نهادها شود.

وی افزود: پیشگیری از اعتیاد باید مورد توجه بخش‌های مختلف، دستگاه‌ها و ادارات قرار گیرد تا خانواده‌ها را با خطر مواد مخدر آشنا و از شیوع آن در بین جوانان و نوجوانان پیشگیری کنند.

معاون دادستان استان اردبیل تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که بیشتر با عموم مردم در ارتباط هستند باید راهکارهای علمی و عملی‌تری برای پیشگیری از آن ارایه دهند.

جوانمرد با اشاره به بومی‌سازی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: جلساتی که در سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود باید با نیاز‌سنجی وضعیت استان باشد و برای کاهش آسیب‌های خانواده معتادان تلاش شود.

وی اضافه کرد: باید به بخش درمان نیز توجه شود زیرا نمی‌توان افرادی که اعتیاد دارند را گرفت و آنها را به کمپ‌ها تحویل داد و دیگر پیگیر درمان آنها نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار